آتش سوزی در بیمارستان ها - آتش سوزی در بیمارستان ها - ایمن عارفی
آتش سوزی در بیمارستان ها

آتش سوزی در بیمارستان ها


آتش سوزی در بیمارستان ها

آتش سوزی یکی از تلخ ترین و بدترین اتفاقات ناگواری است که می تواند از اثر کم دقتی و بی توجهی گریبان ما را بگیرد. محیط های بزرگی مانند بیمارستان ها، هایپر مارکت ها، دانشگاه ها، کارخانه ها، فروشگاه های مختلف و… مناطقی هستند که بیش از پیش در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند و چون محیط های بزرگی هستند و جمعیت زیادی نیز در آن ها  در رفت و آمد است، آتش سوزی در این محیط ها می تواند عوارض جبران ناپذیر جانی و مالی را به بار بیاورد. امروز می خواهیم به مبحث آتش سوزی در بیمارستان ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

پیشگیری از آتش سوزی در بیمارستان ها مانند پیشگیری از آتش سوزی در ساختمان های مسکونی ، نیاز به تحیقات و انجام اقدامات مهم و گسترده ای  دارد. و در این تحقیقات مسائلی مانند معماری، روان شناسی، مهندسی و مدیریت دخیل هستند. برای پیشگری از حریق در بیمارستان ها باید بر تمام این موارد اشراف داشت تا ضرر جانی و مالی  به حداقل برد.

اصول مهم پیشگیری از آتش سوزی در بیمارستان ها:

یک) شناسایی دلایل بروز آتش سوزی ها و انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر حریق

دو) شناسایی نحوه آتش سوزی و راه های جلوگیری از گسترش آن

سه ) مجهز بودن هر بخش بیمارستان به کپسول آتش نشانی بزرگ

چهار ) داشتن سیستم ها و سنسور های ضد حریق در بیمارستان

پنج ) مسیر عبور کابل و سیم های برق باید ایمن و مطمئن و عاری از هر گونه خطری باشند.

شش) نصب کاشف های حریق در جای جای بیمارستان

هفت) نصب کاشف های حریق مطمئن در سقف بیمارستان

هشت) کاشف حریق باید تابع استاندارد های بین المللی باشد. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

خطر ناک ترین نقاظ بیمارستان در آتش سوزی:

اتاق های بیماران خطرنک ترین نقاط برای آتش سوزی در بیمارستان ها محسوب می شوند. زیرا آتش سوزی از ترکیب سریع اکسیژن با مواد سوختی اتفاق می افتد و در اکثر اتاق های بیماران نیز چادر و کپسول اکسیژن برای تنفس وجود دارد.

دومین نقطه ی خطرناک در بیمارستان بخش کارمندان بیمارستان بوده که جمعیت زیادی در آن مستقر هستند و سومین نقطه ی خطرناک نیز تجهیزات تولید برق و گرمایشی هستند و نقاطی مانند انبار، آزمایشگاه، اتاق عمل، سالن انتظار، رخشوی خانه، زباله سوز و… در ترتیب های بعدی قرار دارند.

گسترش آتش سوزی در هر یک از این نقطه ها باعث انتشار و شعله ور شدن هر چه سریع تر آتش به تمام بیمارستان می شود به طوری که آتش تمام بیمارستان را در بر بگیرد و صد ها نفر را به کشتن بدهد. خوب است بدانید که آتش به آسانی از دیوار ها و فلزات می گذرد و زبانه می کشد و تمام بیمارستان را در بر می گیرد.

هنگام مواجه با آتش سوزی در بیمارستان در وهله ی اول باید آرامش خود را حفظ کنید و به سرعت بیمار ها را از اتاق هایشان بیرون کشیده و به محلی دور از آتش سوزی روانه کنید.

همچنین بخوانید درباره: عوامل آتش سوزی در خانه

دقت داشته باشید که این کار را با سرعت انجام دهید زیرا سرعت زبانه کشیدن آتش نیز بسیار بالا می باشد. در وهله ی دوم موظف هستید که از کپسول های آتش نشانی موجود در بیمارستان برای خنثی کردن و خاموش کردن بخش هایی از آتش  استفاده کنید و جلوی حریق گسترده را بگیرید.

در این بین فراموش نکنید که باید هرچه سریع تر به آتش نشانی نزدیک خود زنگ بزنید و تا زمان رسیدن نیرو های آتش نشانی به اطفای حریق با کپسول اکسیژن بپردازید. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

به امید اینکه بلا و آتش سوزی از تمامی مردم جهان به دور باشد و همگی با رعایت هر چه تمام تر و بهتر مقررات و شرایط، جلوی این اتفاق را بگیرند.

آتش سوزی در بیمارستان ها

آتش سوزی در بیمارستان ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید