راه های جلوگیری از آتش سوزی - راه های جلوگیری از آتش سوزی - ایمن عارفی
راه های جلوگیری از آتش سوزی

راه های جلوگیری از آتش سوزی


راه های جلوگیری از آتش سوزی

آتش سوزی امری تلخ و پر از عوارض می باشد. این صانحه می تواند خطرات مالی و جانی زیادی را به بار بیاورد. پس برای اینکه این اتفاقات تلخ را تجربه نکنید، بهتر است که راه های جلوگیری از آتش سوزی را مرور کنید. آتش سوزی وقتی که اتفاق می افتد و آتش زبانه می کشد، کاملا از اختیار ما خارج می شود و وقتی زبانه می کشد فاجعه های زیادی را می تواند پدید بیاورد.(شارژ کپسول آتش نشانی)

چرا می خواهیم با راه های پیشگیری آشنا شویم؟ چون همواره آمادگی در برابر احتمال خطرات، ریسک خسارات را به حداقل خواهد رساند. در مورد خطر آتش‌سوزی خانه‌ها هم این قضیه صدق می‌کند.

بهتر است قبل از هر چیز تمام نقاط منزل خود را بررسی کنید. تمامی راه ‌های پیشگیری از حریق را مدنظر خود قرار دهید تا ریسک احتمال این حادثه ی تلخ به حداقل برسد.

برخی از اقدامات زیر می‌تواند ساده به نظر برسد؛ ولی اجرای این گام‌ها تاثیر به سزایی در کاهش ریسک آتش‌سوزی در خانه‌ها به دنبال خواهد داشت.

اقدامت مناسب برای جلوگیری از آتش سوزی:

نصب سنسور های ضد حریق:

داشتن سنسور های ضد دود در خانه ها می تواند عاملی مهم برای جلوگیری از افزایش حریق و آتش سوزی باشد.

عدم کشیدن سیگار در خانه:

سعی کنید حتی الامکان در خانه سیگار نکشید. استعمال سیگار در فضای بسته ی خانه علاوه بر اینکه کربن دی اکسید را افزایش می دهد،

باعث می شود تا به علت خاموش نشدن سیگار یک آتش سوزی عظیم رخ بدهد. مخصوصا استعمال سیگار در رخت خواب که عملی پر از ریسک می باشد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

قرار ندادن پرده و انواع پارچه و جنس های قابل اشتعال در کنار گاز یا بخاری:

وقتی گاز روشن باشد و پارچه ای در نزدیکی شعله ی آن باشد، فرقی نمی کند آن پارچه دستمال برای نظافت باشد یا پارچه ی پرده، در هر صورت در صورت زبانه کشیدن شعله ی گاز در اثر باد یا هر چیز دیگری، موجب آتش سوزی و به بار آمدن فاجعه های فراوانی می شود.

همچنین در مقابل بخاری یا روی آن نیز به هیچ وجه نباید اجسام قابل اشتعال را قرار دهید زیرا در اثر گرمای زیاد می توانند بسوزند و مشکلاتی عظیم به بار بیاورند.

همچنین بخوانید درباره: لباس آتش نشان ها

داشتن کپسول آتش نشانی در منزل:

برای جلوگیری از آتش سوزی و خاموش کردن هرجه سریع تر آتش، داشتن کپسول آتش نشانی جزو ملزومات می باشد و به محض اینکه کمی آتش ززبانه کشید می توانید به سرعت با کپسول آتش را خاموش کنید و جلوی یک فاجعه را بگیرید.

عدم استفاده از سیم های لخت:

سیم هایی که روکش آن ها پاره شده یا به هر طریقی از بین رفته است دارای خطرات بسیار زیادی می باشند.

و برخورد آن ها با جریان مستقیم برق می تواند فاجعه های فراوانی را به بار بیاورد. پس از نگه داری لوازم و شارژر هایی که سیمشان لخت شده پرهیز کنید و آن ها را دور  بیندازید. (شارژ کپسول آتش نشانی)

نشتی گاز:

نشت کردن گاز و بسته شدن فضای خانه وقتی که هیچ راه نفوذ اکسیژنی وجود ندارد، می تواند منجر به انفجار خانه ی شما بشود.

پس در فصول سال اگر بخاری روشن می کنید بهتر است که ذره ای درب پنجره را باز بگذارید تا اکسیژن راهی برای نفوذ به خانه ی شما پیدا کند و از اشباع شدن کربن دی اکسید و انفجار نیز جلوگیری کنید.

این راه ها گوشه ای از راه های پیشگیری از آتش سوزی بودند که هر فرد با رعایت آن ها می تواند حافظ جان و مال و خانواده اش باشد و جلوی خطرات جدی و هولناک آتش سوزی را بگیرد. به امید سلامتی همه ی مردم کشور و دور بودن آتش از جان و مال آن ها.

راه های جلوگیری از آتش سوزی

راه های جلوگیری از آتش سوزی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید