کلاه آتش نشانی - کلاه آتش نشانی - ایمن عارفی
کلاه آتش نشانی

کلاه آتش نشانی


کلاه آتش نشانی

شغل آتش نشانی جزو شغل های پر ریسک و پر خطری می باشد که انجام آن کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت بالا و از خود گذشتگی بسیار بالایی دارد. از آن جایی که آتش نشان ها باید در دل آتش بروند تا بتوانند آتش را خاموش کرده و افراد را نجات دهند، به همین علت نیز در معرض آسیب و خطر زیادی قرار دارند و نیاز هست که به تجهیزات گسترده ای مجهز شوند که از هر آسیب رسانی به خودشان پیشگیری کنند. مهم ترین چیزی که هر آتش نشانی باید در وهله ی اول آن را داشته باشد، کلاه آتش نشانی می باشد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

این وسیله کمک می کند تا سر آتش نشان در امنیت کامل قرار بگیرد و برخورد مستقیم با آتش شعله ور نداشته باشد. اگر دقت کرده باشید، علاوه بر لباس مخصوص، همه ی آتش نشان ها یک عدد کُلاه نیز در هنگام عملیات های مختلف روی سر خود دارند.

توضیحی درمورد کُلاه آتَش نشانی:

این وسیله یک تجهیز مهم برای هر آتشنشان به شمار می رود. و یک وسیله ی حفاظتی برای سر و گردن تلقی می شود. و آتش نشان ها در زمان عملیات از آن استفاده می کنند. این کلاه با پوشش خوب و مستحکمی که دارد، نه از سر آتش نشان جدا می شود و نه اجازه می دهد که حریق به مو و سر آتش نشان کوچک ترین آسیبی وارد کند. حتی ضد سوزش نیز می باشد و قابل اشتعال نیست. و با تماس مستقیم با آتش ذوب نخواهد شد و نمی سوزد.

همچنین بخوانید درباره: آتش سوزی پس از زلزله

ضرورت استفاده ی کُلاهِ آتَش نِشانی:

حساس ترین نقاط در میان اعضای بدن، سر و گردن می باشند که برای محافظت از آن ها از هیچ امکاناتی نباید دریغ کنیم. پس استفاده از کلاه ایمنی برای آتش نشان ها امری ضروری است و در تمام نقاط جهان نیز آتش نشان ها از کلاهِ ایمنی استفاده می کنند. علاوه بر خطر آتش سوزی ممکن است در اثر آتش سوزی قسمتی از دیوار ساختمان یا سقف دچار ریزش شود و در هنگام این ریزش اگر آتش نشان از کُلاه ایمنی استفاده نکند، ممکن است که جمجمه اش آسیب های جدی ببیند و دچار شکستگی سر و ضربه مغزی شود که خطری بسیار جدی و هولناک می باشد. پس ضرورت استفاده از این کُلاه این است که آتش نشان را از ضربه، اشعه، دود، شکستگی، سوختگی، انفجار و… محافظت کند و حافظ جان آتش نشان باشد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

طراحی و ساخت کُلاه آتَشنِشانی:

کُلاه های ایمنی آتش نشان ها معمولا بر اساس استاندارد های جهانی ساخته شده اند و جنس بدنه ی آن ها از فایبر گلاس و پلاستیک ABS می باشد. که از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار است و به این سادگی ها در اثر ضربه و حرارت واکنش نشان نخواهد داد.

البته تمامی کلاه های ایمنی آتش نشان ها دارای یک روکش محافظ تلق گونه هستند که این روکش در برابر حرارت مقامت کلاه را دو چندان خواهد کرد. در قیمت پشتی و پایینی کلاه نیز یک پارچه با الیاف نسوز تعبیه شده است که از گردن آتش نشان ها به خوبی محافظت می کند. به این پارچه ی نسوز آلوبست یا پارامید گفته می شود. هم چنین دارای یک بند نیز می باشد که با بستن آن بند از افتادن و سقوط کلاه جلوگیری می کنند و آن بند موجب می شود تا کلاه کاملا چفت شده روی سر شما باقی بماند.

پس اگر قصد انتخاب شغل آتشنانی را دارید یا آتش نشان هستید، از استفاده ی از کلاه آتش نشانی دریغ نکنید و مطمئن باشید که این وسیله نقش بسیار مهم و کاربردی در حفظ سلامت سر و گردن شما ایفا می کند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

کلاه آتش نشانی

کلاه آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید