آتش سوزی در کارخانه ها - آتش سوزی در کارخانه ها - ایمن عارفی
آتش سوزی در کارخانه ها

آتش سوزی در کارخانه ها


آتش سوزی در کارخانه ها

آتش سوزی یا حریق یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای انسان های مختلف در طیف های شغلی مختلف و مکان های مختلف اتفاق بیفتد. آتش سوزی می تواند موجب سوختن اموال و دارایی های انسان ها شود، جان ها را بگیرد، زیبایی صورت و پوستشان را بگیرد و به طور کل زندگی آن ها را نابود کند. یکی از مکان هایی که آتش سوزی در آن بسیار شایع می باشد، آتش سوزی در کارخانه ها است. (شارژ کپسول آتش نشانی)

کارخانه ها مکان های بزرگ و پر رفت و آمدی هستند، شامل کارکنان، کارگران و وسایل گران قیمت تولید و سرمایه اولیه می باشند پس در هر صورت آتش سوزی در چنین مکانی می تواند خسارت و عوارض مالی و جانی فراوانی را به بار بیاورد.

علت آتش سوزی در کارخانه ها:

آتش سوزی در کارخانه می تواند علل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی هر یک از علت ها می پردازیم:

آتش سوزی می‌ تواند از یک ته سیگار  ساده ی کارگر انبار کارخانه شروع شود، پس تحت هر شرایظی باید کشیدن سیگار در کارخانه ها ممنوع باشد

اتصالی سیم برق نیز یکی دیگر از عوامل آتش سوزی در کارخانه می باشد. باید حتی الامکان به سیم کشی های کارخانه ی خود دقت داشته باشید و از امن بودن سیم کشی اطمینان حاصل فرمایید.

جرقه ی الکترود جوشکاری از دیگر عواملی است که ممکن است موجب آتش سوزی در کارخانه ی شما شود.

نشست گاز یا هر اتفاق دیگری نیز می تواند یک حریق بزرگ و فاجعه را به بار بیاورد. باید از بسته بودن کامل شیر های گاز اطمینان حاصل فرمایید.

هر کدام از این اتفاقات در لحظه رخ می هد اما تا سال ها اثر و عوارض بد خود را به جای خواهد گذاشت پس تمامی مدیران کارخانه جات و کارکنان و کارگران باید دقت و توجه کافی را داشته باشند تا اقدامات سوء انجام دهند و موجب حریق و شکل گیری فاجعه و از بین رفتن مال و جان انسان ها نشوند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

همچنین بخوانید درباره: راه های جلوگیری از آتش سوزی

راه های جلو گیری از آتش سوزی در کارخانه ها

طراحی دقیق سیستم های کشف و اعلام حریق به وسیله ی مهندسین و متخصصین زبده و با مهارت، انتخاب تجهیزات متناسب با تصرف ها با توجه به ارزیابی ریسک حریق موجود، آنالیز و رفتار شناسی دود، مدیریت حریق و …

استفاده از سیستم های کشف و اعلام حریق باکیفیت و معتبر با قابلیت هایی جهت سناریو نویسی و هم چنین دارای تاییدیه های اروپایی و معتبر جهانی دقت کنید که این نکته باید حتما رعایت شود. در این خصوص ممکن است که برخی از صنایع تجهیز به سیستم های کشف و اعلام حریق بشوند اما سیستمی بدون کیفیت و یا دارای گواهینامه های غیر معتبر

نصب و راه اندازی سیستم های اطفای حریق معتبر جهانی

تست، سرویس و نگهداری دوره ای سیستم ها، جهت پایداری و فعال بودن مداوم برای جلوگیری از آتش سوزی و حریق زیرا سیستم ها باید حتما چک شوند و ممکن است با گذر سال ها دچار مشکل و خرابی گردند

آموزش ایمنی حریق و پیشگیری از آن و اطفاء حریق به پرسنل و کارگران فعال در کارخانه ، هر فرد شاغل در کارخانه باید به خوبی با عوامل آتش زا و جلوگیری از آتش سوزی آشنا باشد و دست به کاری نزند تا نتایج و خسارات جبران نا پذیر را به بار بیاورد. این نکته ی آموزش و تعلیم  و فرهنگ سازی بسیار نکته ی مهمی است و از انجام آن نباید غافل شد.

به امید روزی که شاهد آتش سوزی در کارخانه ها و در هیچ یک از نقاط این جهان نباشیم تا زندگی و آرزو های هیچ انسانی در شعله های آتش نسوزد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

آتش سوزی در کارخانه ها

آتش سوزی در کارخانه ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید