انواع کپسول پودر و گاز | خرید انواع کپسول های اتش نشانی از سایت ایمن عارفی

انواع کپسول پودر و گاز


بررسی انواع کپسول پودر و گاز

انواع کپسول پودر و گاز در رده ی کپسول های پر کاربرد آتش نشانی جای می گیرند و نقش مهم و کلیدی در اطفای حریق ایفا می کنند.

به طور کلی کپسول آتش نشانی یک دستگاه برای خاموش کردن آتش می باشد که در خانه‌ ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری مختلف، آتش نشانی ها و غیره وجود دارد.

این دستگاه جزو خاموش کننده های آتش می باشد که دارای قابلیت حمل دستی بوده و با توجه به اینکه ترکیبات مختلف را دارا می‌ باشد به خوبی آتش را خاموش می کند.

کپسول پودر و گاز که درون آن مخلوطی از پودر و گاز وجود دارد می‌ تواند به خوبی و به سرعت آتش ها را خاموش بکند.

کپسول آتش نشانی به طور کل استوانه‌ ای فلزی محکم و مقاوم می باشد. که با یک ماده خاموش کننده مانند دی اکسید کربن پر شده است.

وقتی آن اهرمی که بالای این دستگاه وجود دارد را فشار می دهیم این دستگاه فعال می‌ شود و به خاموش کردن آتش می پردازد.

انواع کپسول پودر و گاز

انواع کپسول پودر و گاز

کپسول آتش نشانی پودری

از انواع کپسول پودر و گاز برای خاموش کردن هر نوع آتش سوزی و هر نوع حریقی استفاده می‌ کنند. ولی موثر ترین کاربرد این کپسول برای خاموش کردن آتش سوزی مایعات و فلزات می باشد.

تفاوت مهم و عمده‌ ای که این کپسول با دیگر کپسول ها دارد این است که این کپسول برای آتش سوزی‌ های با وسعت زیاد و گستردگی بالا بسیار مناسب است و برای خاموش کردن مایعات اشتعال زا منشأ الکتریکی و گازهای اشتعال زا گزینه مناسبی به شمار می‌ آید.

انواع مختلف کپسول های پودروگاز با توجه به وزن:

انواع کپسول پودر و گاز در وزن های مختلف موجود می باشد که این وزن ها با توجه به استاندارد ایران تولید می‌ شوند.

که شامل کپسول پودروگاز یک کیلو گرمی، کپسول پودروگاز دو کیلو گرمی، کپسول پودروگاز سه کیلو گرمی، کپسول پودروگاز چهار کیلو گرمی، کپسول پودروگاز شش کیلو گرمی، کپسول پودروگاز دوازده کیلو گرمی، کپسول پودروگاز بیست و پنج کیلو گرمی و کپسول پودروگاز پنجاه کیلو گرمی می باشد.

کاربرد کپسول های پودر و گاز:

انواع کپسول پودر و گاز می‌تواند با جدا کردن بخش های مهم تشکیل دهنده واکنش شیمیایی از هم یعنی گرما سوخت و اکسیژن از گسترش و افزایش آتش‌ سوزی به خوبی جلوگیری بکند.

و در نتیجه آتش را به سرعت خاموش کند. از ویژگی‌ های دیگر انواع کپسول پودروگاز می توان به قابلیت بسیار بالای خنک کنندگی آن اشاره کرد که فضای آتش سوزی و حریق را به خوبی خنک می‌کند و موجب می‌شود تا تنفس آسان تر اتفاق بیفتد. و اکسیژن افزایش پیدا کند.

ترکیب پودر و گاز به کار رفته شده درون این کپسول به هیچ وجه سمی نمی باشد. ولی به طور کل چون مواد شیمیایی محسوب می شود بهتر است که در فضای در بسته کم تر از آن استفاده کنید

تا از ایجاد التهاب در دستگاه تنفسی جلوگیری شود. از استفاده ی انواع کپسول پودر و گاز بر روی بدن فردی که سخته شده خودداری کنید چون این کار موجب خفگی فرد خواهد شد.

همچنین بخوانید درباره: کپسول آتش نشانی پودری

روش تشخیص کپسول پودر و گاز از کپسول معمولی:

یکی از مهم ترین روش هایی که می توانید به وسیله ی آن انواع کپسول های آتش نشانی را با انواع کپسول پودر و گاز تمییز دهید مخزن یا محفظه ی نگه داری مواد آن می‌ باشد.

کپسول های پودر و گاز سه تکه هستند و بر روی بدنه ی آن‌ها جای جوش وجود دارد. اما در کپسول های دیگر آتش‌ نشانی هیچ جای جوشی مشاهده نمی‌ شود و کاملا یک تکه می باشند.

یکی دیگر از راه های تشخیص نیز خروجی شیپوری کپسول پودر و گاز است. کپسول های دیگر به طور کل دارای خروجی شیپوری نمی باشند.

اما نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که کپسول های آتش نشانی پودر و گازی از نظر ظاهری شباهت بسیار بالایی به کپسول های آتش نشانی آبی و گازی دارند.

انواع کپسول پودر و گاز

انواع کپسول پودر و گاز

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید کپسول های پودر و گاز در بالا ترین کیفیت و بهترین قیمت می باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این سایت است.

چون تمامی محصولات موجود در آن دارای کیفیت بسیار بالا و اورجینال هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

مواد اولیه ی به کار رفته شده در کپسول های آتش نشانی پودر و گاز موجود در این سایت، همگی جزو بهترین ها می باشند و موجب شده اند تا محصول تولید شده توسط این مواد اولیه کیفیت بسیار بالایی داشته باشند.

علاوه بر این کیفیت، از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار باشند و بتوانید طی سالیان زیاد و طولانی با خیالی راحت از آن ها استفاده بکنید و مطمئن باشید که قابلیت استفاده ی مادام العمر را دارا می باشند و هرگز در معرض آسیب دیدگی و مشکلات و تعمیر و یا خرابی و… قرار نخواهند گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید