سیستم اعلام حریق | نمایندگی فروش انواع لوازم های آتش نشانی - ایمن عارفی
سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق


سیستم اعلام حریق:

آتش سوزی می تواند جزو مخرب ترین و تلخ ترین اتفاقاتی باشد که برای هر فردی در هر رده شغلی و در هر مکانی می افتد. این اتفاق زمانی تلخ تر می شود که در خانه یا مجتمع رخ دهد و جان چندین انسان را تهدید کند. امروزه یکی از کاربردی ترین راه ها برای جلوگیری از آتش سوزی و جلوگیری از آسیب های جانی و مالی وارده، استفاده از سیستم اعلام حریق می باشد. ابن سیستم پیشرفته به خوبی می تواند جلوی فجایع گسترده را بگیرد و حافظ جان و مال انسان ها ی مختلف باشد. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

سيستم اعلامِ حريق مجموعه ای است از: دتکتور دود، دتکتور حرار، دتکتور شعله و دتکتور گاز. که این موارد برای تشخیص علائم حريق و اعلام هشدار از طریق آژیر ها کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بخوانید درباره: کلاه آتش نشانی

استاندارد های اعلامِ حريق:

استاندارد NFPA 72

این استاندارد که متعلق به کشور آمریکا می باشد، یکی از بزرگ ترین و به روز ترین استاندارد های سيستم اعلامِ حريق تلقی می شود. که هر سه سال نیز قابلیت به روز رسانی دارد. تهیه ی سيستم اعلامی که از استاندار های معتبر جهانی بهره می برد موجب می شود تا سيستمی کامل تر باشد و امنیت شما را بیشتر فراهم کند.

استاندارد BS5839

این استاندارد بک استنادارد تایید شده ری جهانی می باشد که برای کشور انگلیس است. این ساتاندارد طراحی و اجرای سيستم های اعلامِ حریق را پوشش می دهد. که نسخه ی آخر آن در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است. استفاده از این استاندارد به شدت ساده می باشد و همین امر منجر شده است تا اکثریت پیمانکاران در پروژه های خود از این استاندارد بین المللی استفاده کنند. نکته ی قابل توجه این است که نسخه ی سال ۲۰۱۳ این استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران ترجمه شد و مورد استفاده نیز قرار گرفت. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

بخش های مختلف سيستم اعلامِ حريق:

مرکز کنترل اعلامِ حريق: این بخش جزو اولین و مهم ترین بخش های این سيستم می باشد. که وظیفه ی آن کنترل ورودی ها و خروجی ها است.

تجهیزات وردی: همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد این تجهیزات شامل دتکتور های دود، حرارت، گاز، شعله، شستی اعلام حریق و… می باشد.

انواع تجهیزات هشدار دهنده: این تجهیزات شامل موارد هشدار دهنده مانند: آژیر اعلام حريق، فلاشر و… هستند که در زمان ایجاد حریق به شما اعلام می کنند که حادثه ای رخ داده و یا در حال رخ دادن است.

منبع تغذیه: این بخش وظیفه ی تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سيستم را عهده دار می باشد. تا سيستم را در طول دوران فعالیتش تغذیه و تقویت کند. مبادا از کار بیفتد.

کنترل پنل اعلام حریق: این قسمت از سیستم اعلام حریق، وظیفه ی پردازش های مرکزی و پایش های مبنی بر کنترل سیستم را بر عهده ی خود دارد. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

کنترل پنل های سيستم های اعلامِ حریق به طور کلی به پنج دسته تقسیم می شوند:

کنترل پنل اعلامِ حريق متعارف، کنترل پنل اعلامِ حريق آدرس پذیر ( که دارای دو نوع معمولی و آنالوگ می باشد)، کنترل پنل های اطفای حريق ( که از آن برای کنترل سیستم های اطفای حریق استفاده می کنند که سیستم آشکار سازی آن می تواند متعارف یا آدرس پذیر باشد )، کنترل پنل اعلامِ حريق وایرلس ( همان طور که از نامش پیداست به صورت وایرلس و بی سیم انجام می پذیرد )، کنترل پنل های ترکیبی ( که این مورد می تواند ترکیبی از تمامی کنترل پنل های ذکر شده باشد ).

نتیجه:

استفاه از سیستم اعلام حریق در خانه ها، مجتمع های مسکونی، هایپر مارکت ها، کارخانه ها،سینما ها، بازار های سر بسته و پاساژ ها و… می تواند علاوه بر حفظ جان و مال انسان های مختلف، جلوی فجایع زیادی را بگیرد. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

برای خرید هر گونه از لوازم های آتش نشانی می توانید به سایت ایمن عارفی مراجعه کنید.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید