شارژ کپسول آتش نشانی - لباس آتش نشانی - ایمن عارفی
شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی


در این مطلب برای شما میخواهیم در مورد لباس مخصوص ایمنی آتش نشانی صحبت کنیم که چه نوعی از آن می تواند برای آتش مناسب باشد و انواع آن را به شما معرفی کنیم ، در ادامه با ایمن عارفی همراه باشید. (شارژ کپسول آتش نشانی)

خب همانطور که می دانید تمام آتش نشانان برای نجات افراد از آتش باید به شعله های حریق وارد شوند ، پس باید لباس مناسبی داشته باشند که خود صدمه نبینند .

از گذشته تا به امروز تجهیزات آتش نشانی و لباس های ایمنی مختلفی ساخته و تولید شده است که با گذشت زمان و پیشرفت علم این تجهیزات به مراتب بهتر و پیشرفته تر شده اند و برای هر محیطی لباس های مختلفی ساخته و تولید شده اند.

لباس فرم آتش نشانی

همانطور که می دانید لباس فرم از بهترین پارچه های صنعتی و با کیفیت ترین نوع دوخت انجام می شود . لباس فرم از جمله الزاماتی است که در شروع هر نوع کاری برای یکسان سازی کارکنان و کارگران انجام می شود .

از سه قسمت تشکیل شدن است به شرح زیر :

لایه ی بیرونی : در مورد لایه بیرونی باید بگوییم که وظیفه آن محافظت از آتش بوده که باید در برابر آتش بسیار مقاوم باشد ، از دیگر ویژگی های آن می توان مقاومت خوب آن در برابر انفجار مثال زد.

شاید بتوان این طور گفت که مهم ترین قسمت لباس را لایه بیرونی تشکیل می دهد و محافظت اصلی از بدن را این قسمت انجام می دهد. به طوری که اگر اشکالی در این قسمت لباس داشته باشیم دیگر نمی تواند محافظ خوبی برای بدن باشد.

لایه ی میانی : در مورد قسمت میانی باید گفت که لایه ای است با ویژگی های ضد رطوبتی که از ورود و خروج هر گونه رطوبت به داخل لباس جلوگیری می کند ، (شارژ کپسول آتش نشانی)

محافظت این لباس از بدن به این شکل خواهد بود که از سوختن توسط آب جلوگیری می کند و از گرمای بسیار زیاد هم جلوگیری خواهد کرد. همچنین باعث گردش هوای بهتر در لایه های لباس می شود.

لایه داخلی : این لایه باید به صورتی طراحی شود که کاملا ضد گرما باشد و از آتش گرفتن لباس جلوگیری کند.

پارچه نومکس چیست؟

پارچه نومکس نوعی دیگر از پارچه های نسوز ضد آتش ، ضد حرارت، ضد شعله و… می باشد که توسط شرکت دوپانت ساخته شده است.

پارچه نومکس نسوز ترکیبی از پلیمر پی آمید آروماتیک می باشد که نقطه ذوب آن در حدود ۳۷۰ درجه سانتی گراد می باشد. دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی می باشد و علاوه بر مقاومت حرارتی بالا، مقاومت شیمیایی بالایی هم دارد.

پارچه های نومکس در برابر اسید ها و قلیایی ها بسیار مقاوم هستند، البته این مقاومت در برابر اسید ها و قلیایی که غلظت آن بالا می باشد، کمتر است و یا در برابر آن  مقاومتی ندارند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

کاربرد پارچه نومکس :

از پارچه های نومکس برای ساخت انواع لباس های نسوز، حرارتی، لباس های ایمنی و لباس های ضد آتش و…استفاده می کنند. همچنین با توجه به ساختار مولکولی  در ساخت انواع  تجهیزات و همچنین

عایق کاری تجهیزات الکتریکی از آن استفاده می کنند. در عایق کاری موتور ها، ترانسفورماتور ها و ژنراتور ها نیز  استفاده می کنند.

پارچه های نومکس مانند پارچه های کولار و یا پارچه نسوز آرامید بسیار سبک می باشند و به همین دلیل از این پارچه نسوز در صنعت هوا و فضا کار برد های بسیار زیادی دارد.

از جمله کارایی در صنعت هوا فضا، برای مقاوم سازی تیغه های بال های هلیکوپتر یا اینکه در باله های دم هواپیما استفاده می کنند.

لباس عملیاتی تماس با آتش

لباس کار آتشنشان هایی که با حریق مبارزه می کنند و آتش نشان هایی که باید وارد حریق شوند و آتش را لمس کنند متفاوت است. این لباس کار، حداکثر ایمنی را دارد تا علاوه بر نسوز بودن، از بخش های دیگری همچون صورت و دست ها هم محافظت کند.

کلاه ایمنی، دستکش، اورکت و شلوار و کفش پوش مناسب، در ساختار این لباس وجود دارد که البته الیاف آن ضد گرما است و قابلیت نسوز دارد. جنس این لباس از آلومینیوم فایرتکس و فایبر گلاس نسوز است که تا حد زیادی حرارت را انعکاس می دهد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

نوع دیگری از لباس های آتش نشانی در همین شکل وجود دارد و از الیاف نسوز ساخته شده اما کارایی تماس با آتش را ندارد و تنها برای عبور از آتش مناسب است.

لباس کار آتش نشانی برای عبور در محیط های دارای الکتریسیته اگر محیطی که آتش نشان قرار است در آن عملیات انجام دهد، خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد، این لباس به صورت ایمن، الکتریسیته را به زمین انتقال می دهد.

لباس کار آتش نشانی برای محیط های مرطوب خطرناک این لباس کار هم که به شکل اورال یا یکسره است، همچون لباس کار مقاوم در برابر الکتریسیته عمل می کند.

این لباس کار دارای دستکش مخصوص، چکمه، و کلاه است که در محیط هایی که بخارات سمی و اسید های خطرناک وجود دارد، ایمن است.

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید