مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها - مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها - ایمن عارفی
مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها

مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها


مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها

آتش سوزی اتفاق ساده ای نیست مه بتوانیم به راحتی از آن گذر کنیم. در واقع آتش سوزی می توان جزو فاجعه بار ترین اتفاقات تاریخ زندگی بشر قرار بگیرید. چون خسارت های جانی و مالی زیادی را بر جای می گذارد. در این بین افرادی تحت عنوان آتش نشان وجود دارند. که با ایثار و گذشت هرچه تمام تر به این شغل پر خطر مشغول هستند و از خود گذشتگی می کنند. در واقع می توان مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها را یکی از مهم ترین ویژگی های آرمانی جامعه بدانیم و به آن بپردازیم. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی در جوامع مختلف، همواره خطر آتش سوزی در کمین وجود دارد و می تواند برای انسان های زیادی مشکل ساز  و خطر آفرین باشد. به همین سبب آتش نشان ها به صورت شبانه روزی در ایستگاه های خود حی و حاضر هستند تا به محص وقوع حادثه ی حریق، خود را به محل حادثه برسانند و جلوی فاجعه و مرگ و خسارات مختلف را بگیرند. تمامی افراد در اولین اقدام مواجهه با حریق موظف هستند که با شماره ی آتش نشانی تماس بگیرند و خواهان رسیدن نیرو های آن ها به محل حادثه باشند.

اقدامات آتش نشان ها

آنش نشان ها دارای یک مخزن آب بزرگ، لوله ی آب، کپسول آتش نشانی و سایر تجهیزات و امکانات مختلف مجهز هستند. که با تمامی این امکانات به جنگ با حریق می روند. آن ها از لحظه ای که با تماس اضططراری یک هم وطن مواجه می شوند سعی دارند تا با سرعت هر چه تمام تر تمامی خطرات جاده و رانندگی پر سرعت را به جان بخرند تا سریع تر به محل حادثه برسند و مثمر ثمر واقع شوند.

آن ها بعد از رسیدن به محل حریق بدون ذره ای درنگ خود را در دل آتش می افکنند و ابتدا سعی می کنن افرادی که در بین آتش محبوس و زندانی شده اند را نجات داده و هم زمان به خاموش کردن حریق بپردازند. جدای از این ها مدیریت استرس و بار روانی که در آن لحظات در بین افراد و خود آتش نشان وجود دارد نکته ای بسیار مهم و قابل توجه است. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

به همین  دلیل تمامی آتش نشان ها باید همیشه از لحاظ روحیه و آرامش روانی آمادگی لازم را داشته باشند تا علاوه بر حفظ جشم  و سلامت جسم افراد گیر افتاد در آتش، به آرامش روان آن ها نیز کمک کنند و از استرس زیاد آن ها جلوگیری بنمایند.  این اقدامات اقدامات با ارزشی هستند که فارغ از مسائل مادی بسیار مردانه و غیورانه می باشند. اقداماتی که شاید در ازای پول زیاد نیز کسی راضی به انجام آن ها نباشد چون آسیب جانی و مالی سنگینی وارد می کند.

قدر دانی از آتش نشان ها

همه ی ما موظف هستیم که قدر دان این اقدامات ارزش مند و بزرگ این مردان سرزمینمان باشیم، چرا که آن ها برای حفظ و نگه داری از جان ما تن به خطری مرگ بار می دهند.

خطری که خیلی از ما ها حاضر به تجربه اش نیستیم. در هر ساعت از شبانه روز در هر کجای کشور که باشیم و خدایی نکرده دچار حریق شویم، با یک تماس با آتش نشانی می توانیم آن ها را به محل حریق برسانیم و از امداد رسانی های خالصانه ی آن ها بهره مند شویم.

مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها امری بسیار با ارزش، قابل ستایش و کتمان نکردنی است. امری است که تا همیشه باید آن را پاس بداریم و برای آن اهمیت ویژه ای قائل شویم. و ما نیز با خرید لوازم و تجهیزات جلوگیری از حریق در خانه ی خود می توانیم باری از دوش مسولیت آتش نشان ها بکاهیم. (کپسول آتش نشانی برای منازل)

مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها

مسولیت پذیری اجتماعی آتش نشان ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید