شارژ کپسول آتش نشانی - شرایط شغل آتش نشانی - ایمن عارفی
شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی


 آتش نشانی شغلی سخت و زیان آور همراه با هیجان و طعم شیرین نجات زندگی دیگران است. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

این شغل چالش برانگیز و در عین حال پاداش آور است زیرا نجات جان و محافظت از اموال برای جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

در همه کشورها سازمان آتش نشانی وجود دارد که وظیفه مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف را برعهده دارد. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. آتش نشانی ها زیر نظر شهرداری کار می کنند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

آتش نشانی

 آتش نشانی یکی از شغل های سخت در دنیا است که در عین حال طرفداران زیادی دارد. بسیاری از نوجوانان و جوانان آرزو دارند که شرایط آتش نشان شدن را دارا بوده و وارد شغل آتش نشانی شوند.

این شغل خطرات و جذابیت های خاص خودش را دارد. در دید اکثر مردم آتش نشان مساوی ایثار و فداکاری است. (شارژ کپسول آتش نشانی)

با توجه به مطالب بالا، بسیاری به دنبال یافتن شرایط آتش نشان شدن هستند. شرایط و روند کلی استخدام آتش نشان مشخص و تقریبا ثابت است.

به دلیل حساسیت های بالای شغل آتش نشانی، فرآیند آتش نشان شدن کمی دشوار و زمان بر است. افراد واجد شرایط از طریق آزمون های ورزشی، علمی ، معاینات جسمانی، مصاحبه تخصصی و طی مراحل گزینش به عنوان آتش نشان استخدام می شوند.

البته افرادی که این مراحل را با موفقیت پشت سر می گذارند، پس از دوره آموزش ویژه آتش نشانی، حریق، حوادث و امداد و نجات به صورت آزمایشی استخدام آتش نشانی شده

و اگر عملکرد آنها در دوره آزمایشی رضایت بخش باشد، به استخدام رسمی سازمان آتش نشانی در می آیند.

برخی از شرایط آتش نشانی مانند سن، تحصیلات، شرایط فیزیکی و … در آگهی های استخدام آتش نشان در شهرهای مختلف تعیین می شود. اطلاعات بعدی در اینجا با توجه به جدید ترین آگهی های استخدام آتش نشان ارائه می گردد.

 شرایط عمومی آتش نشان شدن

– تابعیت و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.

– دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم در کلیه رشته ها و مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم در رشته‌های آتش نشانی، فنی و مهندسی و مدیریت.دارندگان مدارک تحصیلی مورد نیاز مرتبط با امور سازمان به شرح فوق از فوق‌العاده امتیاز علاوه بر امتیاز مکسوبه در آزمون‌ها برخودار خواهند شد.

-عدم اشتهار به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه کیفری(سوءسابقه) برابر گواهی مراجع ذیصلاح. (شارژ کپسول آتش نشانی)

-دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۲۵ سال

-دارا بودن کارت پـایـان خـدمت یـا معافـیت نظام وظیـفه عمومی بـه اسـتثناء معافیت پزشکی.

-برخورداری از سلامت کامل روانی و آمادگی جسمانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر برابر گواهی پزشک معتمد سازمان.(مرکز معاینات نیروی انتظامی)

شرایط عمومی آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی تهران

۱- تابعیت و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.

۲- ویژه آقایان: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

ویژه بانوان: دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در رشته های: عمران، معماری، مکانیک، صنایع، حقوق، روانشناسی، مدیریت صنعتی، بازرگانی، برق،

جامعه شناسی، بهداشت حرفه ای و فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی مرکز علمی و کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران.

۳- عدم اشتهار به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه کیفری (سوء سابقه موثر) برابر گواهی مراجع ذیصلاح.

۴- متولدین ۰۱/ ۰۱/ ۱۳۷۲ به بعد

۵- دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت غیر پزشکی نظام وظیفه عمومی(برای آقایان).

۶- برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام کار در شغلی که در آن استخدام می شوند( آمادگی جسمانی)

شامل الف: تست تشخیص روانشناختی – شغلی ب- عدم داشتن مشکلات و اختلالات روانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی برابر گواهی صادره از مراجع ذیصلاح و مورد نظر سازمان .(شارژ کپسول آتش نشانی)

۷- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء موثر مراجع قضائی و ذیصلاح.

تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در متن گواهینامه موقت و یا دانشنامه و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم غیر پزشکی(تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) ، در آخرین روز ثبت نام داوطلبین (۱۵/ ۱۲/ ۱۳۹۹) می باشد.

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید