شیر آتش نشانی ایستاده - شیر آتش نشانی ایستاده - ایمن عارفی
شیر آتش نشانی ایستاده

شیر آتش نشانی ایستاده


شیر آتش نشانی ایستاده

حریق و آتش سوزی در اثر یک اتفاق یا یک حادثه پدیدار می شوند و می توانند آثار مخرب بسیاری داشته باشند. آتش اگر کنترل نشود زبانه می کشد و قابلیت سوزاندن یک شهر را نیز دارد. برای همین انسان تلاش کرده با نبوغ خود راه های مختلف جلوگیری از این امر را پیدا کند و برای آن ها ابزارآلاتی بسازد. قرار دادن این ابزارآلات در دسترس انسان و در جاهای مختلف که احتمال وقوع آتش سوزی در آنان بالاتر می باشد نیز یکی از اقدامات مهم در این زمینه است. همچنین یکی از ابزارآلاتی که انسان با این هدف ساخته است، شیر آتش نشانی ایستاده می باشد. البته این موضوع را نیز نباید از یاد ببریم که مردم با تهیه کردن شارژ کپسول آتش نشانی خود می توانند در حادثه های کوچک کمی کمک حال آتش نشانان باشند و آن ها را خیلی کم از خطرهای احتمالی دور کنند.

در این مقاله ما قصد داریم همه چیز را درباره این وسیله اعم از چرایی ساخت، چگونگی کاربرد، اهمیت و انواع آن برای شما توضیح دهیم. پس اگر علاقه مند به این مسئله و مشتاق آگاهی یافتن درباره آن هستید، در ادامه با ما باشید.

شیر آتش نشانی ایستاده چیست؟

همه ما در شهر و یا در فیلم ها وسیله هایی قرمز را که به صورت ایستاده در پیاده رو ها و خیابان های پر رفت و آمد قرار دارند را دیده ایم. گاهی نیز می توان آنان را در جلوی پاساژ های بزرگ و مراکز خرید که جمعیت زیادی را برای خرید به خود راه می دهند مشاهده کرد. این وسیله قرمز رنگ که ظاهری براق نیز دارد یک ابزار آتش نشانی است و نام آن نیز شیر آتش نشانی ایستاده می باشد.

شیر آتش نشانی ایستاده به مخزن آب متصل است و آماده است تا در صورت وقوع آتش سوزی، آتش نشانان از آن استفاده کرده و در مدت زمان کوتاه تری عملیات اطفای حریق را انجام بدهند. با وصل کردن شلنگ به این شیر در مدت زمانی بسیار کم می توان آتش را پیش از آن که به سایر نقاط دسترسی پیدا کند و صدماتی مخرب از خود به جای بگذارد خاموش کرد.

کاربرد شیر آتش نشانی ایستاده

شاید پیش از آنکه چیزی درباره کارایی این وسیله قرمز رنگ بدانیم، همیشه درباره جای قرارگیری آن در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد شهر و همچنین درون ساختمان مراکز بزرگ ناراضی بودیم. اما حالا متوجه می شویم که چرا این وسیله دقیقا باید در همین مکان ها قرار داشته باشد.

وجود شارژ کپسول آتش نشانی بسیار ضروری و مهم می باشد و حتما باید در خانه ها و ساختمان ها وجود داشته باشد.

با وقوع آتش سوزی هر چه تعداد افراد حاضر در محل و تعداد ساختمان ها و ابزار بیشتر باشد، صدمات و آسیب های بیشتری ایجاد می شود و خطر آن حریق بیشتر خواهد بود. همچنین احتمال وقوع آتش سوزی در این نوع مکان ها بیشتر است. برای همین این شیر آتش نشانی ایستاده را در این مکان ها قرار می دهند.

گاهی مدتی تا رسیدن ماشین های آتش نشانی طول می کشد و گاهی نیز تانکرهای آبرسانی زمان زیادی برای رسیدن به محل نیاز دارند.

در این شرایط با وجود یک شیر آتش نشانی ایستاده می توان عملیات اطفای حریق و خاموش کردن آتش را با کمک چند آتش نشان شروع کرد و در صورت شانس به موقع به پایان رساند. به همین دلیل این وسیله قرمز رنگ دارای اهمیت زیادی است و وجود آن در سطح شهر و در مکان های شلوغ با اهمیت می باشد.

انواع شیر های آتش نشانی

در یک تقسیم بندی کلی، شیر های آتش نشانی به دو دسته شیر آتش نشانی زیرزمینی و شیر آتش نشانی ایستاده تقسیم می شوند. شیرهای آتش نشانی ایستاده خود به دو دسته دیگر که در ذیل به آنان خواهیم پرداخت تقسیم می شوند.

شما بسیار راحت می توانید یک شارژ کپسول آتش نشانی خود تهیه کنید و با خیال راحت در زمان آتش سوزی از آن استفاده کنید.

  • شیر آتش نشانی ایستاده خشک :

این وسیله را که ظاهری خشک و بدون رطوبت دارد روی زمین نصب می کنند و در هنگام آتش سوزی با باز کردن شیر آن، محفظه اش را پر از آب می کنند. این وسیله که به مخزن آب شهرداری متصل است می تواند به سرعت دسترسی به آب را فراهم کند

و پس از اینکه شیر بسته شد، خودش آب را تخلیه نماید. با توجه به خشک بودن نوع آن، برای مناطق سردسیر جهت جلوگیری از یخ زدن توصیه می شود و همچنین در برابر ضربات مقاوم می باشد.

  • شیر آتش نشانی ایستاده تر :

به این دلیل به آن تر گفته می شود که همواره درون محفظه آن پر از آب است و می تواند با سرعت زیادی آب را در اختیار ما قرار دهد اما استفاده از آن در مکان های سرد سیر مناسب نیست. چرا که احتمال یخ زدن دارد و همچنین در صورت ضربه، آب زیادی از آن خارج می شود.

"<yoastmark

سخن آخر

شیر آتش نشانی ایستاده یکی از بهترین تجهیزات و ابزارآلات آتش نشانی است که با کمک آن می تواند اتش را کنترل کرد. مقوله مهم در مبحث آتش نشانی سرعت و زمان است که با این وسیله قرمز رنگ می توان آنان را بدست آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید