شارژ کپسول آتش نشانی- آشنایی با شغل آتش نشانی - ایمن عارفی
شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی


زمانی که به شغل آتش نشان فکر می‌کنیم، اولین کلمه‌ای که به ذهنمان می‌آید ایثار است؛ انسان‌های فداکاری که در خلال حوادت و فجایع به کمک دیگران می‌آیند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

آتش نشانی یا اطفا حریق در واقع مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش انجام می‌گیرد. آتش نشان فردی است که انواع مهارت‌های اطفاء حریق و عملیات امداد و نجات را دارد.

او از افراد و اموال آن‌ها در برابر آتش و سایر حوادث محافظت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با وظایف و موقعیت این شغل با ما در ایمن عارفی همراه باشید.

 برای استخدام در شغل آتش نشان یک رزومه حرفه ای بسازید

تیپ شخصیتی یک آتش نشان

آتش نشان‌ها اغلب افرادی هستند که از کارهای پویا و چالشی لذت می‌برند. آنها دوست دارند به دیگران کمک کنند، در کار انعطاف پذیر هستند و به اندازه کافی ریسک پذیرند. آتش نشان‌ها به حفظ و حراست از مردم علاقه مند هستند.

افرادی که علاوه بر این ویژگی‌ها، در بخش خدمات شهری عملکرد عالی دارند می‌توانند گزینه‌های خوبی برای استخدام در شغل آتش نشانی باشند.

توانایی مدیریت بحران یکی از ویژگی‌های بارز آتش نشان‌های موفق است. مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی و معتبر MBTI مناسب ترین تیپ شخصیتی برای یک آتش نشان ESTP است.

آزمون عملی آتش نشانی

بعد از استخدام شدن، آموزش های عملی و نظری مختلف به آتش نشانان جدید داده می شود. پس از تقسیم شدن در ایستگاه های مختلف، به مدت دو سال در دانشکده آتش نشانی آموزش تکمیلی می بینند.

در صورت تمایل به افسر آتش نشان شدن می توانند در دانشگاه در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند.

همچنین افراد علاقه مند می توانند به عنوان آتش نشان داوطلب با گذراندن دوره های تخصصی در سازمان آتش نشانی وارد این بخش شوند و در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه به یاری کارکنان آتش نشانی بشتابند (شارژ کپسول آتش نشانی)

بر اساس اعلام آتش‌نشانی، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی، علاقه‌مندی به فعالیت در سازمان آتش‌نشانی، دارا بودن سوادخواندن و نوشتن، ارائه مدارک معتبر شناسایی نظیر شناسنامه، کارت ملی – دو قطعه عکس ۴*۳،

دارا بودن حداقل سن پذیرش داوطلبان، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن، تکمیل فرم تعهدنامه اخلاقی نسبت به جان و مال مردم، تکمیل فرم تقاضای عضویت،

نداشتن اعتیاد به هر گونه موادمخدر و مشابه آن بنا به اظهار داوطلب و سکونت در محدوده ایستگاه یا پایگاه داوطلبان حداقل به مدت دو سال از شرایط پذیرش آتش‌نشان داوطلب است.

وضعیت استخدام آتش نشان:

برای استخدام به عنوان آتش نشان باید علاوه بر آمادگی جسمانی خوب حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۵ سال سن و حداقل ۱۷۰ سانتی متر قد داشت. آتش نشانی شغل پر هیجان و البته استرس زایی است و معمولا خطرات زیادی آتش نشان‌ها را تهدید می‌کند.

در اغلب جوامع آتش نشان‌ها زیر نظر شهرداری کار می‌کنند. برای استخدام در شغل آتش نشانی باید با مراجعه به آگهی‌های شغلی شهرداری به صورت سالیانه منتظر اعلام نیاز سازمان آتش نشانی برای پذیرش نیرو باشید

که اغلب با برگزاری آزمون‌های مختلف همراه است. ساعات شیفت کاری آتش نشان‌ها به صورت ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت است.

شرح وظایفی که آتش نشان ملزم به انجام آن است:

۹ وظیفه‌ی کلی شغل آتش نشان به این شرح است:

  1. حمل و نقل وسایل و تجهیزات آتش نشانی
  2. نجات مصدومان و قربانیان از محل‌های آتش سوزی، صحنه تصادفات و سایر موقعیت‌های خطرناک
  3. تهیه گزارش‌های روزانه از عملیات‌ها  (شارژ کپسول آتش نشانی)
  4. کنترل کردن و خاموش کردن آتش
  5. ارائه مشاوره به پروژه‌های ساخت و ساز ساختمان‌ها در خصوص رعایت موارد ایمنی در برابر آتش سوزی
  6. کنترل کردن نشت مواد شیمیایی و خطرناک
  7. برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و سایر مراکز اجتماعی
  8. بازرسی ساختمان‌ها برای اطمینان یافتن از رعایت شدن مسایل ایمنی در آن‌ها
  9. آشنایی کامل با پمپ‌ها، کفسازها، پودر پاش‌ها، مانیتورها و سایر تجهیزات و ابزار

فرصت شغلی و بازارکار آتش نشان

آتش نشان می تواند در سازمان آتش نشانی مشغول به کار شود.

این شغل در کشور با برخی از مسایل روبرو است که عبارتند از  :

  • در معرض خطر بودن همیشگی آتش نشان ها در عملیات های مختلف
  • احتمال ابتلا به  بیماری هایی ناشی از دود، گازها و مواد شیمیایی مختلف
  • عدم امنیت شغلی کافی
  • عدم تامین کافی خسارات و آسیب دیدگی های آتش نشان ها توسط مسئولان در صورت بروز حادثه

البته به تازگی در کشور به صورت رسمی شغل آتش نشانی جزء مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت و مشمول قوانین این نوع مشاغل قرار گرفت. برای مثال آتش نشانان می توانند با داشتن ۲۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن، بازنشست شوند.

شخصیت های مناسب شغل آتش نشان

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند

که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید