کپسول آتش نشانی - توپ اطفاء حریق چیست - ایمن عارفی
کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی


در این مقاله می خواهیم در مورد توپ اطفای حریق صحبت کنیم که چگونه می تواند عامل خاموش شدن آتش شود و چه آتش ها را میتواند خاموش کند. همانطور که میدانید این محصول برعکس کپسول آتش نشانی دارای وزن سبک می باشد که می توان آن را به راحتی حمله کرد

برای بهتر عمل کردن محصول باید در سطح صاف یا اطراف محل در معرض حریق استفاده کرد. محل هایی که مورد استفاده این توپ قرار می گیرد و می تواند آتش را خاموش کند می توان مثال های زیر را برای آن دارد مانند آشپزخانه هتل مراکز خرید پارکینگ صندوق عقب خودرو و غیره نام برد.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

توپ خاموش کننده حریق

در زمان اتفاق و وقوع حریق بدون نیاز به حضور افراد به صورت خودکار عمل می کند و آتش را خاموش می کند و از گسترش آن می تواند جلوگیری کند. کاری که شما باید بکنید این است که با مشاهده آتش باید توپ را در درون آن پرتاب کنید شعله باعث فعال شدن توپ خواهد شد.

گوی یا همان توپ اطفاء حریق ای که تجهیزات آتش نشانی مدرن حساب می شود که  نحوه استفاده آن خیلی آسان می باشد

به طوری که برای استفاده باید توپ را درون آتش پرتاب کنی که پس از ۳ ثانیه فعال میشود و مواد شیمیایی که در آن است منتشر می شود و باعث خاموش شدن آتش می شود.

توپ آتش خاموش کن

یکی از دستگاه های طراحی شده برای مقابله با آتش، توپ آتش خاموش کن هست. این شیوه اطفاء حریق سال های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته که کم کم با آمدن شیوه های جدید اطفاء از دور خارج شده است، (کپسول آتش نشانی)

اما اخیراً توپ آتش خاموش کن دوباره و این بار با طراحی های جدید در سراسر آمریکای شمالی محبوب خاص و عام شده اند. توپ های آتش خاموش کن با کیفیت بالایی ارائه شده اند و در طراحی جدید آن ها مزایای زیادی وجود دارد.

آتش خاموش کن های مختلف نقش مهمی را در سیستم های ایمنی ساختمان های مسکونی و تجاری ایفا می کنند. به همین منظور در این مقاله می خواهیم در مورد توپ آتش خاموش کن مطالبی را مطرح کنیم.

توپ اطفای حریق چیست

توپ اطفاء حریق که آن را با نام توپ ضد حریق می‌شناسند، یکی از وسیله های بسیار جالب و کارآمد برای کنترل آتش در کمترین زمان ممکن می باشد.

معمولاً توپ اطفای حریق دارای وزن مناسب در حد ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم و دارای یک روکش پلاستیکی ضد آب است؛ همین موضوع باعث شده است که کودکان نیز بتوانند با استفاده از این فناوری جلوی انتشار آتش را بگیرند.

روند کاری این توپ به این صورت می باشد که وقتی در معرض دمای حدود ۷۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرد، در صورت خودکار منفجر خواهد شد و صدای بسیار زیادی در حدود ۱۰۱ دسیبل ایجاد می‌کند که می‌توان آن را به عنوان یک هشدار صوتی بسیار مناسب در نظر گرفت.

این توپ های یکبار مصرف دارای ۵ سال عمر مفید می باشند و زمانی که منفجر شوند، پودر آتش نشانی را در فضایی به اندازه ۹ متر مکعب پخش می‌کنند و به این صورت مانع از انتشار آتش می شوند. (کپسول آتش نشانی)

خاموش کننده توپی

خاموش کننده توپی نسبت به سایر آتش خاموش کن های رایج در بازار یک برتری دارد و آن این است که شما می توانید برای خاموش کردن انواع آتش سوزی از آن استفاده کنید.

در ضمن جالب است بدانید که در مواردی استفاده از گوی اطفاء حریق نیازی به اپراتور یا کسی که متخصص استفاده از آن باشد ندارد. نحوه استفاده از این گوی ها معمولا به دو صورت می باشد که در ادامه با هم این موارد را بررسی می کنیم.

  • اولین روش استفاده این صورت می باشد که این گوی را در مکان هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد قرار می‌دهند. در چنین شرایطی گوی اطفاء حریق عملکردی پیشگیرانه در خصوص آتش سوزی خواهد داشت و به محض رسیدن شعله به آن انفجار خواهد شد که این عمل باعث پخش شدن خود خاموش کننده و صدای زیادی می‌شود که به شما اخطار خواهد داد.
  • در روش دوم افرادی که نزدیکی آتش قرار دارند و توپ اطفاء حریق در اختیار آنهاست، به سادگی این توپ را به سمت آتش پرتاب می‌کنند تا از خواص خاموش کنندگی آن استفاده شود.

گوی اطفاء حریق چیست؟

یک خاموش کننده حریق است که کلیه ویژگی های یک خاموش کننده پرقدرت را در یک توپ جمع و جور و سبک گردآوری نموده است.

توپ خاموش کننده Fire Ball در هنگام مواجهه با حریق در زمان ۳ الی ۵ ثانیه منفجر شده و مواد شیمیایی غیر سمی را به اطراف پراکنده می کند، و شعله های حریق را در منطقه ای به شعاع ۵/۱ الی ۳ متر پرتاب می نماید، (کپسول آتش نشانی)

همچنین گوی اطفاء حریق  برای اطفاء حریق کلیه کلاس های حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید