هوزریل جعبه آتش نشانی _ هوزریل جعبه آتش نشانی 2 - ایمن عارفی
هوزریل جعبه آتش نشانی

هوزریل جعبه آتش نشانی


هوزریل جعبه آتش نشانی _ یکی از تجهیزات بسیار کارآمد و موثر برای اطفاء حریق، جعبه های آتش نشانی هستند که می توانند تا زمان رسیدن نیرو های آتش نشانی در برابر آتش سوزی های بزرگ ایستادگی کنند

و وقتی آتش سوزی محدود و کوچک است می توانند که آن را به طور کلی از بین ببرند. از آنجایی که جعبه های آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند،

شناخت نمونه های مختلف، آشنایی با آن ها و دانستن نحوه استفاده از آنها مواردی است که حتما باید به آن ها توجه داشت.(شارژ کپسول آتش نشانی)

به همین دلیل امروز در این مطلب قصد داریم که در خصوص یک نوع از جعبه های آتش نشانی بسیار پرطرفدار در این روز ها، یعنی هوزریل جعبه های آتش نشانی صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

جعبه آتش نشانی هوزریلی

این که به این جعبه های آتش نشانی هوزریلی گفته می شود به دلیل جنس شیلنگ و نوع قرقره استفاده شده در آن هاست.

شیلنگ مورد استفاده در این جعبه های آتش نشانی از جنس لاستیک فشرده است و آب مورد نیاز آن از طرف هرزگرد موجود در میان قرقره که به شیلنگ متصل است تامین می گردد.

استاندارد های مربوط به نصب جعبه آتش نشانی هوزریل

  • جعبه های آتش نشانی هوزریلی باید بتواند تا شعاع ۸۰۰ متر مربع اطراف خود را پوشش دهند.
  • محل نصب هوزریل جعبه های آتش نشانی نباید در مسیر رفت آمد مانع آنها شود.
  • فشار آب هوزریل باید حد اقل ۲ بار باشد و وقتی شیلنگ آتش نشانی را رد حالت جت قرار می دهید بتواند در خروجی دبی برابر ۳۰ لیتر در دقیقه داشته باشد.
  • ارتفاع مناسب برای نصب این جعبه های آتش نشانی به این صورت است که وقتی نصب شدند کف آن ها ۱۲۰ یا حد اقل ۱۰۰ سانتی متر از کف فاصله داشته باشند.

جعبه آتش نشانی هوزریل چه خصوصیاتی دارد؟

جعبه های آتشنشانی هوزریلی نمونه ای جعبه های آتش نشانی هستند که در آن ها از قرقره های مخصوص که دارای یک قسمت هرز گرد در مرکز قرقره آتش نشانی استفاده می شود و این قسمت وظیفه آب رسانی را بر عهده دارد، (شارژ کپسول آتش نشانی)

شیلنگ های مورد استفاده در این جعبه های آتش نشانی به این صورت است که از جنس لاستیک مقاوم می باشد و می تواند فشار زیادی را تحمل کند؛ این شیلنگ ها دارای قطر کمتری از نمونه های برزنتی هستند کاملا غیر قابل نفوظ می باشند.

شیلنگ های هوزریل دارای قطر ۱۹ میلی متر (۴.۳ اینچ) هستند و طول آن ها معمولا ۲۰ متر می باشد. بازکردن، آب رسانی، استفاده و اطفاء حریق با استفاده از جعبه های آتش نشانی هوزریلی ساده تر از جعبه های آتش نشانی برزنتی است

و نیازی به آموزش خاصی ندارد؛ این در صورتی است که استفاده از شیلنگ های برزنتی مورد اسفتاده در جعبه های آتشنشانی نیازمند این است که شما آموزش های لازم با آن را دیده باشید.

خصوصیات جعبه آتش نشانی

مورد بعدی این است که شما باید برای استفاده از شیلنگ های برزنتی آن های را به صورت کامل باز کنید و سپس شیلنگ را با استفاده از کوپلینگ مخصوص به شیر وصل کرده و سپس شیر را باز کنید.

این در صورتی است که شما به سادگی می توانید از جعبه های آتشنشانی هوزریلی استفاده کنید. همچنین سیستم های آب رسانی جعبه های آتشنشانی هوزریلی از نوع تر می باشد، یعنی آب مورد نیاز برای اطفا حریق از طریق لوله کشی ها یا همان رایزر ها انجام می شود.

از آنجایی که آب این رایز ها همیشه توسط مخزن آب اضطراری ساختمان و پمپ تامین می شود، به آن ها سیستم رایز تر نیز می گویند.

ساختار شیلنگ هوزریل به این صورت است که از یک تیوب داخلی مقاوم در برابر فشار ساخته شده که بوسیله نخ های محکمی که در اطراف آن بافته شده تقویت شده است و در اطراف آن ها یک لایه از جنس pvc که در برابر فشار، سایش و کشش مقاوم است قرار داده شده.

جعبه های آتش نشانی هوزریل کجا نصب می شوند؟

  • یک جعبه آتش نشانی هوزریل باید بتواند تا شعاع ۸۰۰ متر مربع اطراف خود را پوشش دهد. (شارژ کپسول آتش نشانی)
  • فشار آب داخل هوزریل باید ۲ بار باشد و وقتی شیلنگ را در حالت جت قرار می دهند بتواند در هر دقیقه ۳۰ لیتر آب خروجی پرفشاری داشته باشد.
  • ارتفاع مناسب برای نصب جعبه آتشنشانی هوزریلی مانند سایر جعبه های آتشنشانی است، یعنی کف جعبه باید حداکثر ۱۲۰ و یا حداقل ۱۰۰ سانتی متر باشد.
  • محل نصب آن نیایید در مسیر رفت و آمد خروج اضطراری باشد.

در چه نوع حریق از قرقره هوزریل استفاده می شود؟

از آنجایی که قرقره هوزریل به سیستم آبرسانی متصل است و جهت اطفا حریق از آب استفاده می کند در حریق نوع A استفاده می شود. حریق نوع A مربوط به مواد جامد سوختنی مانند کاغذ و پلاستیک و زباله می باشد. همچنین از هوزریل نباید در حریق کلاس E یعنی لوازم الکترونیک استفاده شود زیرا آب رسانای برق است و موجب برق گرفتگی می شود.

اجزای تشکیل دهنده قرقره هوزریل آتش نشانی

اجزای یک قرقره هوزریلی شامل موارد زیر می شود:

هوزریل جعبه آتش نشانی

هوزریل جعبه آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید