کپسول آتش نشانی مناسب منزل - کدام کپسول آتش نشانی برای منزل مناسب است - ایمن عارفی
کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل


پیدا کردن کپسول آتش نشانی مناسب منزل یکی از دغدغه های همیشگی مردم هنگام خرید کپسول آتش نشانی است . از جمله وسایل ضروری که باید در خانه ای وجود داشته باشد کپسول می باشد. (کپسول آتش نشانی)

کپسول های آتش نشانی نوع های مختلفی دارند و مناسب ترین انها برای استفاده در منازل کپسول هایی است که حاوی دی اکسید کربن باشند چرا که دی اکسید کربن می تواند بر اکسیژن غلبه کرده و آتش را به سرعت خاموش کند .

علاوه بر این موضوع با توجه به سمی نبودن این گاز هیچ گونه ایجاد ضرری بر مواد غذایی موجود در منزل شما نمی کند و از همه مهم تر اینکه جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی دهد .

آتش سوزی یکی از اتفاقاتی است که می تواند باعث وارد شدن خسارت بسیار زیادی به شما شود و حتما باید برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقی برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و اصول مربوطه را رعایت کنید.

ولی متاسفانه می بینیم که با وجود این که همه تقریبا می دانند که آتش سوزی چه خطراتی می تواند برای آن ها داشته باشد، نسبت به کسب اطلاعات در این خصوص بی اهمیت هستند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

کدام کپسول آتشنشانی برای منزل مناسب است؟

داشتن آمادگی در برابر آتش سوزی این روزها یک امر بسیار ضروری است و داشتن اطلاعات لازم در این خصوص می تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد، (کپسول آتش نشانی)

چرا که به قول معروف حادثه هیچگاه خبر نمی کند و شما باید در شرایط اضطراری آمادگی لازم برای انجام اقدامات لازم را داشته باشید.

کپسول های آتش نشانی انواع مختلفی دارند که بر اساس محتویات مواد خاموش کننده درون آنها دسته بندی می شوند. هر کدام از این کپسول ها برای خاموش کردن یکی از انواع آتش قابل استفاده است.

پس در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت خلاصه با هم بررسی می کنیم تا بتوانید در زمان حاثه تصمیمات درستی بگیرید.

کپسول آتش نشانی خانگی

همانطور که میدانید هر ساله در اخبار و جاهای مختلف حتما می بینید که ، آتش سوزی در منازل تعداد زیادی تلفات بر جا می گذارد. اما دلیل این اتفاق چیست ؟ آیا می شود از این آتش سوزی ها و حوادث پیشگری کرد ؟

از دلایل آن می توان به عدم رعایت اصول ایمنی و عدم آگاهی استفاده از تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق در منازل می باشد.

به همین دلیل هم در این مطلب برای شما مناسب ترین خاموش کننده مناسب منزل را معرفی کرده و نحوه استفاده و دیگر توضیحات را خدمت شما ارائه می دهید.

کپسول آتش نشانی کف مناسب منزل

البته از کپسول های آتش نشانی کف نیز می توان برای خاموش کردن آتش در منازل استفاده نمود . این کپسول ها که دارای سولفات آلومینیوم و بی کربنات سدیم هستند در دماهای بالاتر از ۷۰ درجه سانتی گراد دی اکسید کربن آزاد می کنند که منجر به خاموش شدن آتش می شود .

البته توجه داشته باشید انتخاب کپسول مناسب تنها بخشی از خاموش کردن آتش به شمار می رود و شما باید کار با این کپسول ها را نیز به خوبی فرا بگیرید چرا که در غیر این صورت نه تنها نمی توانید آتش را مهار کنید بلکه ممکن است باعث گسترش آتش نیز بشوید . (کپسول آتش نشانی)

به عنوان مثال در آتش سوزی هایی که توسط وسایل الکتریکی اتفاق می افتند به هیچ عنوان برای خاموش کردن آنها نباید از آب استفاده کنید چرا که آب با عبور جریان برق باعث گسترده شدن آتش می شود .

برای استفاده از کپسول آتش نشانی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

قبل از شروع همه چیز یک سری نکات اولیه وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشیم، این نکات عبارتند از:

  • کپسول آتش نشانی انتخاب شده باید از نظر ایمنی در محل مورد نظر مشکلی نداشته باشد.
  • کپسول های آتشنشانی خود را در قسمت هایی از خانه نصب کنید که در دسترس همه افراد در همه قسمت های خانه باشد.
  • کپسول آتش نشانی که شما انتخاب و خریداری می کنید دارای وزن مناسبی باشد و طوری پیش بینی کنید که همه اعضای خانه توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

نکات کپسول آتش نشانی مناسب منزل

۱- وزن کپسول و محل نصب کپسول

۲- کپسول آتش نشانی را باید در مکان ها در دسترس قرار بگیر و نزدیک در ورودی و خروجی خانه باشد

۳- همواره کپسول خود را شارژ کنید و به نکات نگهداری کپسول توجه داشته باشید

۴- کپسول های با وزن یک الی ۲ کیلوگرم می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد زیرا به راحتی قابا حمل هستند. (کپسول آتش نشانی)

در پارکینگ خانه از چه کپسول آتش نشانی باید استفاده کرد؟

کپسول آتش نشانی Co2 بهترین گزینه برای استفاده در پارکینگ منزل شما می باشد. شما می توانید با استفاده از این کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش سوزی های بوجود آمده در اثر الکتریسیته و مایعات اشتعال زا مانند بنزین استفاده کنید.

کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید