آتش سوزی پس از زلزله - آتش سوزی پس از زلزله - ایمن عارفی
آتش سوزی پس از زلزله

آتش سوزی پس از زلزله


آتش سوزی پس از زلزله

آتش سوزی به خودی خود می تواند یک اتفاق بسیار تلخ و نا به هنگام باشد. و عوارض بسیار بدی بر جای بگذارد. حال اگر این آتش سوزی پس از زلزله رخ دهد چه خواهد شد؟ (شارژ کپسول آتش نشانی)

در واقع می توان گفت زلزله خود یک بلای جدا و آسیب های پس از آن چندین بلا می باشند. آتشسوزی که بعد از زلزله رخ می دهد از خود زلزله به مراتب مخرب تر و خطرناک تر است پس حتی الامکان باید تمامی جوانب احتیاط را پس از زلزله رعایت کرد. در آتش سوزی هایی که بعد از زلزله رخ می دهد سه نوع تخریب متفاوت وجود دارد. ت

خریب یا خسارت سازه ای، تخریب ناشی از آتش سوزی، تخریب همزمان زلزله و آتش سوزی بر سازه و تخریب خود زلزله بر سازه. امروز در این مقاله قصد داریم تنها به بحث آتش سوزی بپردازیم.

جلوگیری از آتش سوزی بعد از زلزله:

آتش سوزی پس از زلزله را می توان بحرانی در بحران دیگر دانست. در واقع این اتفاق یک اتفاق تلخ از پس اتفاق تلخی دیگر است. برای جلوگیری از این اتفاق تلخ پس از اتفاق دیگر باید راهکار هایی رعایت شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

بستن راه های ورودی گاز: بعد از زلزله ممکن است کسی حواسش به بستن ورودی راه های گاز نباشدو زلزله ممکن است موجب جا به جایی لوله ی بخاری شده و راه ورود کربن دی اکسید را به محیط بسته ی اتاق، خانه یا محل کار باز کند،

در چنین شرایطی برای جلوگیری از انفجاری مرگ بار باید در وهله ی اول تمامی لوله بخارططی ها و مسیر های ورودی گاز کنترل شوند.

همچنین بخوانید درباره: آتش سوزی در بیمارستان ها

خاموش کردن شعله ی گاز در حال پخت:

زلزله ساعت و زمان نمی شناسد! ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق بی افتد. ممکن است در ساعاتی که ما خوابیم و یا در ساعتی که میخواهیم ناهار بپزیم این اتفاق رخ دهد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

در صورتی که غذای ما روی گاز در حال پخت باشد و ما در هنگام زلزله تنها به دنبال راه فرار و نجات جان خود باشیم،

ممکن است غذای روی گاز سرنگون شود، اجسام دور و بر سرنگون شوند و کافی است یکی از آن اجسام قابل اشتعال باشند و روی شعله ی گاز بیفتند، در آن صورت آتش سوزی عظیمی رخ خواهد داد.

چک کردن سیم ها و کشیدن لوازم برقی از پریز برق:

حادثه خبر نمی کند ممکن است بر حسب اتفاق شارژر یا هر وسیله ی برقی دیگر در پریز برق باشد و در صورت وقوع زلزله اتصالی رخ دهد و آتش سوزی اتفاق بی افتد.

جدای از آن، ممکن است سیم برخی وسایل مانند تلوزیون لخت باشند و زلزله موجب اتصالی آن ها و انفجار و حریق شود! پس حتی الامکان در این موارد جوانب احتیاط را به صورت تمام و کمال رعایت کنید تا هم جان خود هم خانواده خود را در سلامت نگه دارید و آسیبی به خودتان و اموالتان و خانه تان وارد نشود.

تماس با آتش نشانی:

مهم ترین کاری که بعد از وقوع زلزله باید آن را انجام دهید تماس فوری با آتش نشانی می باشد. چه آتش سوزی پس از زلزله رخ داده باشد و چه نه باید با آتش نشانی تماس بگیرید

زیرا آن ها هم به خروج شما از آوار کمک می کنند هم جوانب احتیاط  را برای شما و خانواده تان بازگو می کنند و هم مسائل ایمنی را بررسی کرده و از وقوع هر آتش سوزی در آینده جلوگیری می کنند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

نتیجه:

دقت داشته باشید که هیچ حادثه ی تلخی قبل از وقوع به ما خبر نمی دهد پس خوب است که همواره و همیشه ایمنی را رعایت کنیم و از آن آگاهی داشته باشیم و دیگران را نیز آگاه کنیم.

آتش سوزی پس از زلزله

آتش سوزی پس از زلزله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید