کپسول آتش نشانی - آتش نشان ها چگونه افرادی هستند - ایمن عارفی
کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی


 آتش نشانی شغلی سخت و زیان آور همراه با هیجان و طعم شیرین نجات زندگی دیگران است. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. (کپسول آتش نشانی)

این شغل چالش برانگیز و در عین حال پاداش آور است زیرا نجات جان و محافظت از اموال برای جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

در همه کشورها سازمان آتش نشانی وجود دارد که وظیفه مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف را برعهده دارد. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. آتش نشانی ها زیر نظر شهرداری کار می کنند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

آتش نشان ها

آتش نشان ها افراد فوق العاده ای هستند. برخلاف سایر انسان ها که با دیدن یک ساختمان در حال آتش فرار می کنند، آتش نشان ها به سمت ساختمان می دوند و خودشان را به خطر می اندازند تا جان و مال سایر انسانها و حتی جان حیوانات را نجات دهند.

یک آتشنان علاوه بر قدرت بدنی، به قدرت و استقامت روانی نیز نیاز دارد. با توجه به حجم مسئولیت و چالش های دشواری که به تنهایی با آن روبه رو می شوند، تنها قدرت و استقامت بدنی کافی نیست.(کپسول آتش نشانی)

اگر آنها به اندازه کافی در کار خود مصمم نباشند عملکرد خوبی نخواهند داشت. بنابراین آتش نشان ها دارای استقامت روانی و روحیه هایی بسیار قوی هستند.

ویژگی های شخصیتی آتش نشان ها، اصول اخلاقی کارشان را نشان می دهد. ویژگی های شخصیتی آنها نشان میدهد تا چه میزان به این شغل علاقه مند بوده و دغدغه ی کمک به سایرین، در حفظ جان و مالشان، را دارند.

برخی از ویژگی های شخصیتی که هر آتش نشان باید داشته باشد :

  • تعهد به تنوع و یکپارچگی
  • پذیرش تغییرات
  • تمایل به کار گروهی
  • توانایی برقراری ارتباط موثر
  • مهارت حل مسئله
  • برخورداری از هوشیاری موقعیتی
  • برخورداری از هوشیاری سیاسی و سازمانی
  • تعهد به برتری
  • برنامه ریزی و اجرا(کپسول آتش نشانی)

آتش نشان ها اغلب در معرض حوادث پس ار سانحه، مثل جراحات عمیق و حتی مرگ، قرار می گیرند. البته آنها در معرض محرک های تنش زای دیگری همچون شنیدن زنگ خطر به دفعات در طول یک روز، قرار گرفتن در ارتفاع و یا فضای تنگ نیز قرار می گیرند.

براساس پژوهش های انجام شده، بین ۳۳ تا ۴۱ درصد از آتش نشان ها دچار استرس های روانی شدیدی هستند.

صداقت

نیاکان آتش نشانی ما میراث طولانی اعتماد و احترام را در حرفه خود ایجاد کردند که ما باید همچنان از آن حمایت کنیم. شهرت یک آتش نشان به قابل اعتماد بودن و شخصی که همیشه در هر شرایطی می توانید به آن اعتماد کنید

چیزی است که کلیه آتش نشانان وظیفه دارند در حفظ آن بکوشند. برای اینکه تیم آتش نشانی  بتواند عملکرد بهینه داشته باشد ،

هر یک از اعضا باید به افراد مربوط به خدمه خود نیز اعتماد کنند. آتش نشانان از هر نظر به یکدیگر متکی هستند. صداقت و اعتماد به نفس در پرسنل ضروری است.

اصلی ترین دغدغه در سازمان آتش نشانی این است که ما افرادی را با نهایت صداقت استخدام کنیم.

آمادگی جسمانی

یکی از مهم ترین جنبه های شغلی یک  آتش نشانان استحکام و چابکی بالاتر از حد متوسط ​​می باشد. بسیاری از کارکردهای شغلی بدون حفظ سطح آمادگی جسمانی بالا به سادگی قابل انجام نیستند.(کپسول آتش نشانی)

سلامتی و تناسب اندام یک بخش اساسی در کارآتش نشانی است. شاید آمادگی جسمانی اساسی ترین ویژگی یک آتش نشان باشد.

ارتباطات و معاشرت

ارتباط در هر رابطه موفق ضروری است. شما به عنوان آتش نشان روابط متفاوتی با افراد مختلف خواهید داشت. برقراری ارتباط روشن ، هوشمندانه ، مودبانه و باز در داخل آتش نشانی و در هنگام تعامل با مردم ضروری است.

شما باید بدانید که چگونه یک شنونده فعال باشید و صبر ، شعور ، حرفه ای و ادب به طور طبیعی باعث ایجاد ارتباطات خوبی با دیگران می شود.

انعطاف پذیری و سازگاری

یک فرد انعطاف پذیر کسی است که نیازهای خاص کمی دارد و پویا ست و ساکن نیست. کسی است که می تواند در هر جایی بخوابد ، هر چیزی بخورد ، تحت هر شرایطی هر کار را انجام دهد ، به عنوان بخشی از هر تیم یا گروهی فعالیت کند و در هر گروه پویا شکوفا شود.

هنگامی که یک مسیر مسدود شده است ، باید بتوانید به راحتی و با وجود هر مانعی برای رسیدن به وظایف و اهداف مورد نظر خود ،

مسیرهای فرعی را پیدا کرده و خود و خدمه خود را به صورت خلاقانه هدایت کنید. این شامل توانایی کار در شرایط استرسزا و انجام وظایف شغلی در زمان اضطراری است.(کپسول آتش نشانی)

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید