شارژ کردن کپسول آتش نشانی - چگونگی شارژ کردن کپسول آتش نشانی 2 - ایمن عارفی
شارژ کردن کپسول آتش نشانی

شارژ کردن کپسول آتش نشانی


هنگامی که از یک کپسول اتش نشانی استفاده می شود حتی برای مدت زمان کوتاه باید دوباره عمل شارژ کردن کپسول آتش نشانی روی ان انجام شود تا کارائی لازم در آتش سوزی بعدی را داشته باشد.

برای این کار می توانید به مراکز شارژ کپسول اتش نشانی مراجعه کرده و یا اگر خودتات تخصص کافی برای شارژ کپسول آتشنشانی دارید خودتان این کار را انجام دهید. (کپسول آتش نشانی)

عمل شارژ مجدد کپسول آتش نشانی بسیار ساده بوده و شامل چند مرحله ساده می باشد.

متناسب با کپسول آتش نشانی شما برای شارژ ان ها دستگاه های مختلفی و همچنین دستورالعمل های متفاوتی وجود دارد.

عمل شارژ کپسول آتش نشانی بیشتر توسط مراکز مجاز مانند آتش مهار ارجمندی و دیگر مراکز که دارای دستگاه های خاص هستند صورت می گیرد.

در ادامه مطلب تصمیم داریم که طریقه شارژ کپسول آتش نشانی  (recharge a fire extinguisher) را توضیح دهیم .

با ما در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

اصول شارژ کپسول آتش نشانی

هدف از تدوین دستورالعمل ارائه روش مناسب و منطبق با آئین نامه های استاندارملی و بین المللی اصول تجربی، جهت شارژ و کپسول های آتش نشانی دستی موجود در بخش های مختلف مسکونی،

و صنعتی به منظورایجاد یگانگی عملکرد متصدیان کارگاه های شارژ کپسول های آتش نشانی دستی می باشد.

حوزه ی استفاده ی این دستورالعمل کارگاه های مرتبط با سرویس و کنترل شارژ و تست کپسول آتش نشانی که دارای پروانه صلاحیت در این زمینه

از اتحادیه و نهادهای معتبردر حوزه کاری تهران میباشد که مسئولیت تهیه این دستورالعمل با اتحادیه صنف لوازم ایمنی و آتش نشانی ست.

کارگاه های شارژ ملزومن به رعایت ضوابط و الزامات علی الخصوص متصدیان و شارژیست ها که در هر کارگاه شارژ یک نفر به عنوان مدیر فنی حداقل با مدرک دیپلم و آگاه به کلیه مسائل مربوطه باید حضور داشته باشد. (کپسول آتش نشانی)

کلیه متصدیان و پرسنل کارگاهی شارژ باید حتما دوره مبانی و تخصصی آموزش را بگذرانند وگواهینامه مربوط را در یافت نماید.

کارگاه شارژ بایستی توسط مصالح بنایی مناسب و مقاوم در برابر ضربه و انفجار مسدود شده باشد

وازبقیه قسمت ها نظیر اتاق مدیریت، دفتر فروش، انبار و…با رعایت ایمنی کامل جدا شود.

کلیه کارگاه های شارژ بایستی دارای مکان مجهزجهت قرارگیری سیلندرهای تحت فشار به  منظور نگهداری مواد  اطفائی و تجهیزات یدکی کپسول های آتش نشانی باشد.

نکات مربوط به شارژ کپسول آتش نشانی :

کارگاههای شارژ خاموش کننده و کپسول های آتش نشانی حریق قبل از بکارگیری پرسنل باید توسط کمیسیون فنی و صلاحیت اتحادیه صلاحیت مهارت پرسنل خود طمینان حاصل فرمایند

که در غیر اینصورت مجاز به فعالیت در کارگاه های شارژ نمی باشند. همچنین تعمیر و تعویض قطعات کپسول های آتش نشانی و حمل و نقل آنها عهده مالک آن می باشد.

کارگاه های آموزش اصول شارژ کپسول های آتش نشانی در  برابر  عملکرد صحیح خاموش کننده و کلیه متصدیان و پرسنل کارگاههای شارژبایستی ضوابطو  الزامات  این دستورالعمل را بطور کامل سرلوحه کار خویش قرار دهند.

برای تست کپسول های آتش نشانی کلیه پرسنل کارگاه شارژ می بایستی از تجهیزات و روش کاری استاندارد استفاده نمایند.

حداقل ارتفاع مجازسقف کارگاه شارژ باید ۳ متر باشد.(کپسول اتش نشانی)

همچنین تمام کپسول های آتش نشانی هر چند وقت یک بار باید به صورت دائم بررسی و چک شود که این زمان میتواند به صورت ( ماهیانه، سه ماهه، شش ماه و یا سالانه) باشد که بستگی به کپسول آتش نشانی دارد

و هنگام شارژ و بررسی کپسول های آتش نشانی باید فقط از همان نوع پودری که سازنده آن کپسول توصیه کرده است استفاده شود

و نکاتی که در مورد شارژ روی دستگاه نوشته شده است رعایت شود تا مشکلی برای کپسول در موقع اطفاء حریق پیش نیاید.

کارگاههای شارژ کپسول آتش نشانی حریق  قبل  از  بکارگیری پرسنل بایستی توسط کمیسیون فنی و صلاحیت اتحادیه صلاحیت  مهارت پرسنل خود طمینان حاصل کنند.

در غیر اینصورت مجاز به فعالیت در کارگاه شارژ نمی باشد، تعمیر و تعویض قطعات، حمل و نقل صحیح و اصول انبارداری به عهده مالک آن می باشد.

استفاده  از  وسایل  حفاظت  فردی  استاندارد  و  مناسب  با  توجه  به  مخاطرات  محل شامل  کفش  ایمنی،  لباس  کار،ماسک و ….ضروریست.

یک خاموش کننده های آتش باید از لحاظ ظاهری و کلیه قطعات خاموش کننده ، تست بدنه هیدرواستاتیک بررسی شود

در صورت نیاز به مراکز دارای پروانه صلاحیت ارجاع گردد

هر کارگاه شارژ باید دارای  پروانه صلاحیت ازاداره  استانداردتست بدنه سیلندرهای تحت فشارهیدرواستاتیک باشد.

کلیه  متصدیان حتما نسبت به اخذ وارسال سیلندرهای تحت فشار که نیاز به تست بدنه دارد به مراکز مجاز و دارای پروانه صلاحیت باید مراجعه کنند.

فقط کارکنان صلاحیت داروآموزش دیده میتوانند سیلندرهای تحت فشارراحمل، استفاده کنند.

کلیه کارگاههای سرویس وکنترل و شارژو تست کپسول های آتش نشانی باید سطح زمین فعالیت نمایندوکارگاه های شارژ زیرزمینی مجاز نمی باشند.

حداقل ارتفاع مجازسقف کارگاه شارژسه متراست(کپسول آتش نشانی)

محل قرار گیری کارگاه های شارژ در مجاورت اماکن تجمعی، مسکونی، بیمارستانها،مراکزتجاری،مدارس،جایگاه سوخت و..ممنوع می باشد و حداقل بایستی به شعاع۲۱۱ متراز آنها فاصله داشته باشد.

"<yoastmark

شارژ کپسول آتش‌نشانی در تهران

شاید شماه هم به دنبال یک مرکز مطمئن برای شارژ کپسول‌های آتشنشانی هستید. شرکت پندار ایمن سازان صنعت یکی از شرکت های معتبری است که شارژ کپسول آتشنشانی در تهران را انجام می‌دهد .  این شرکت با بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی طلایی در زمینه‌ی شارژ و تامین کپسول‌های آتش‌نشانی و کار با برندهای مطرح مانند :‌ بهنوش، ایرانخودرو، پارس خودرو و ….  توانسته است اعتبار زیادی در میان صنعت کاران حوزه های مختلف کسب کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت pendarsafety.com از خدمات حرفه‌ای این شرکت بهرمند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید