کپسول آتش نشانی مناسب منزل - کدام کپسول آتش نشانی برای منزل مناسب است 2 - ایمن عارفی
کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل


پیدا کردن کپسول آتش نشانی مناسب منزل یکی از دغدغه های همیشگی مردم هنگام خرید کپسول آتش نشانی است . از جمله وسایل ضروری که باید در خانه ای وجود داشته باشد کپسول می باشد. (کپسول آتش نشانی)

کپسول های آتش نشانی نوع های مختلفی دارند و مناسب ترین انها برای استفاده در منازل کپسول هایی است که حاوی دی اکسید کربن باشند چرا که دی اکسید کربن می تواند بر اکسیژن غلبه کرده و آتش را به سرعت خاموش کند .

علاوه بر این موضوع با توجه به سمی نبودن این گاز هیچ گونه ایجاد ضرری بر مواد غذایی موجود در منزل شما نمی کند و از همه مهم تر اینکه جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی دهد .

آتش سوزی یکی از اتفاقاتی است که می تواند باعث وارد شدن خسارت بسیار زیادی به شما شود و حتما باید برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقی برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و اصول مربوطه را رعایت کنید.

ولی متاسفانه می بینیم که با وجود این که همه تقریبا می دانند که آتش سوزی چه خطراتی می تواند برای آن ها داشته باشد، نسبت به کسب اطلاعات در این خصوص بی اهمیت هستند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

انواع کپسول های آتش نشانی مناسب برای منزل

در این قسمت به طور مختصر توضیح می دهیم که از کدام نوع کپسول در کدام از قسمت از خانه می توانید استفاده کنید.

کپسول آتش نشانی مخصوص پذیرایی و اتاق خواب

کپسول آتشنشانی آب و گاز آب یکی از رایج ترین مواردی است که برای خاموش کردن آتش می شناسیم و از آن استفاده می کنیم.

کپسول آب و گاز همانطور که از اسم آن معلوم است حاوی آب است و برای اینکه در زمان استفاده از فشار کافی برخوردار باشد برای بالا بردن فشار هوا استفاده می کنند. (کپسول آتش نشانی)

این کپسول ها در خانه برای خاموش کردن وسایل چوبی، موکت، فرش و مبلمان استفاده می شود. ولی باید به یاد داشته باشید

که این کپسول ها برای خاموش کردن آتش سوزی در اثر الکتریسیته، مایعات اشتعال زا و روغن خوراکی در حال سوختن مناسب نیستند و ممکن است برای شما خطر ساز شود.

همچنین شما می توانید از کپسول آتش نشانی حاوی فوم برای این مکان ها استفاده کنید و با استفاده از آتش سوزی هایی به جز موارد مربوط به گازهای اشتعال زا، روغن خوراکی و آتش سوزی در اثر برق استفاده کنید.

بهترین کپسول آتش نشانی برای آشپزخانه کدام است؟

  • همیشه به یاد داشته باشید که کپسول موذد نظر شما باید دارای وزن مناسبی باشد تا هم در زمان نصب از نظر سنگینی مشکلی برای شما ایجاد نکند .
  • خاموش کننده خود را در قسمت هایی از خانه نصب کنید که در دسترس همه افراد در همه قسمت های خانه باشد .
  • نکات مهم در خصوص نگه داری از کپسول ها رعایت کنید .

کپسول های آتش نشانی Wet Chemical یا حاوی مواد شیمیایی خیس شده، بهترین گزینه برای استفاده در آشپزخانه شما خواهد بود. این نمونه کپسول های آتش نشانی بهترین گزینه برای خاموش کردن آتش سوزی هایی است که در اثر سوختن روغن خوراکی و مواد غذایی بوجود می آید.

ترکیبات این کپسول های آتش نشانی بی کربنات پتاسیم است که در دما های بالا تبدیل به دی اکسید کربن می شود و همین قضیه باعث می شود که اکسیژن لازم به آتش نرسد و در اصطلاح “خفه” شود.

همچنین شما می توانید از پتو های نسوز مخصوص اطفاء حریق در چنین شرایطی استفاده کنید و مسیر رسیدن اکسیژن به آتش را مسدود کنید.

در ضمن این موضوع را به یاد داشته باشید که استفاده از کپسول های آتش نشانی دیگر و یا مثلا اب می تواند اتفاقات بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد؛ پس سعی کنید که این کار را به روش اصولی انجام دهید. (کپسول آتش نشانی)

نکات مهم در خصوص استفاده از خاموش کننده مناسب منزل

  • همیشه به یاد داشته باشید که کپسول موذد نظر شما باید دارای وزن مناسبی باشد تا هم در زمان نصب از نظر سنگینی مشکلی برای شما ایجاد نکند .
  • خاموش کننده خود را در قسمت هایی از خانه نصب کنید که در دسترس همه افراد در همه قسمت های خانه باشد .
  • نکات مهم در خصوص نگه داری از کپسول ها رعایت کنید .

شرایط خاص و بحرانی برای برای اطفاء حریق در منزل

یکی از احتمالاتی که باید در نظر بگیرید این است که کپسول آتش نشانی مود نیاز شما در دسترس نیست، در چنین شرایط شما باید با آگاهی کامل به سمت خاموش کردن آتش بروید.

به عنوان مثال در زمان هایی که در آشپزخانه شما دچار آتش سوزی روغن خوراکی می شوید، استفاده از آب می تواند بسیار خطرناک باشد، به همین دلیل شما باید آتش را با استفاده از روش خفه کردن خاموش کنید و مانع رسیدن اکسیژن به آتش سوزی شوید. (کپسول آتش نشانی)

کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید