کار آتش نشان ها - آشنایی با مسیولیت ها و کار آتش نشان ها - ایمن عارفی
کار آتش نشان ها

کار آتش نشان ها


آشنایی با مسیولیت ها و کار آتش نشان ها

یکی از شغل های بسیار سخت و ضرر آور که در عین حال هیجان زیادی دارد و طعم شیرین نجات دادن افراد را نیز با خود به همراه دارد  آتش نشانی می باشد. در کشور ایران اولین سازمان آتش نشانیبه وسیله ی روس ها در شهر تبریز به وجود آمد. امروز در این مقاله می خواهیم در مورد مسئولیت ها و کار آتش نشان ها با هم مطالعه ای انجام دهیم.

البته این موضوع را نیز نباید فراموش کنید که مردم با کپسول آتش نشانی برای منزل خود می توانند در حادثه های کوچک کمی کمک حال آتش نشانان باشند و آن ها را خیلی کم از خطرهای احتمالی دور کنند.

آتش نشانی یکی از مشاغل چالش برانگیز به حساب می آید که به همراه خود پاداش نیز دارد به این خاطر که نجات دادن جان افراد و همچنین محافظت کردن از محیط زیست در هر کجای دنیا بسیار با ارزش می باشد.

آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی می باشد که برای رو برو شدن با آتش و خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌ هایی که یهویی به وجود می آیند انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

آتش نشان کیست ؟ کار آتش نشان ها چیست؟

آتش نشان ها افرادی هستند که انواع مختلف مهارت های خاموش کردن آتش و عملیات های امداد و نجات را بر عهده دارند. این افراد از مردم و مال های آنان در برابر آتش و یا هر گونه خطری محافظت می کنند و در مواقع اضطراری به کمک مردم می آیند. البته ناگفته نماند که آـش نشان ها در مورد ایمنی نیز به افراد آموزش و مشاوره می دهند.

کار آتش نشان ها شامل دو بخش اطفاء حریق و عملیات امداد و نجات می شود. در بخش اطفاء حریق به خاموش کردن انواع مختلف آتش ها در مناطق گوناگون می پردازند.

در بخش عملیات امداد و نجات، افرادی که در چاه یا معدن سقوط کرده ، در آسانسور یا ارتفاعات گیر کرده، دچار مسمومیت و خفگی شده، زیر آوار مانده و … را نجات می دهند.

آتش نشان ، مظهر از خودگذشتگی و ایثار

شاید شغل های کمی در سراسر جهان را بشود پیدا کرد که به اندازه ی شغل آتش نشانی با فداکاری و از خود گذشتگی همراه باشد این شغل در بین مردم با عنوان فداکاری یاد می شود.

به دلیل داشتن این ویژگی آتش نشان ها در هر کجای جهان و در هر فرهنگی در دید مردم بسیار محترم شمرده می شوند و مردم بسیار زیاد آن ها را دوست دارند.

وجود کپسول آتش نشانی برای منزل بسیار ضروری و مهم می باشد و حتما باید در خانه ها و ساختمان ها وجود داشته باشد.

در کشور عزیز ما نیز موارد مختلفی از جان فشانی و از خود گذشتگی این قشر دیده شده است که داستان آتش نشان فداکار امید عباسی از معروف ترین های این موارد گوناگون و بسیار زاد می باشد.

امید عباسی در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ و در زمان خاموش کردن و مهار کردن آتش ساختمانی ده طبقه، ماسک اکسیژن خود را روی صورت دختر بچه‌ ای ۹ ساله قرار داد و باعث شد تا جان او نجات پیدا کند.

اگر چه خود او به‌ علت مسمومیت ناشی از برداشتن ماسک، دچار مرگ مغزی شد اما با این از خود گذشتگی نام خود را در تاریخ جاودانه‌ نمود. اعضای بدن مرحوم عباسی نیز پس از آن و طبق وصیتش به چند بیمار اهدا شد.

سازمان آتش‌ نشانی در کشور ما یک سازمانی دولتی محسوب می شود که وظیفه مقابله با آتش و برخی دیگر از سوانح و حوادث را بر عهده دارد.

در کشور ما، وظیفه آتش‌ نشانی و کار آتش نشان ها فقط به مبارزه کردن با آتش خلاصه نمی‌ شود.

همچنین بخوانید درباره: نحوه استفاده از کپسول آتشنشانی

مسئولیت های آتش نشان شامل موارد زیر است:

  • پاسخ دادن سریع به هشدارهای آتش سوزی برای تنظیم و خاموش کردن آتش سوزی های جنگل یا ساختمان
  • تعمیر تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات نجات از جمله نردبان های هوایی، تبرها، شیلنگ های آتش نشانی و غیره
  • ارائه خدمات فوریت های پزشکی با رعایت استانداردهای تعیین شده

یک آتش نشان عالی یک شخص حرفه ای مسئول و شجاع می باشد که در مقابله با شرایط اضطراری و تحمل شرایط دشوار کاملاً آموزش دیده است.

آرامش و صبر هنگام برخورد با مشکلات از مهمترین ویژگی ها می باشد. مهارت های ارتباطی خوب و شخصیت دلسوز نیز ممکن است در این زمینه مفید باشد.

شما بسیار راحت می توانید یک کپسول آتشنشانی تهیه کنید و بعد از استفاده می توانید کپسول آتش نشانی برای منزل خود را تمدید کنید و با خیال راحت در زمان آتش سوزی از آن استفاده کنید.

کار آتش نشان ها

کار آتش نشان ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید