لباس کار آتش نشانی و مزایای آن - ویژگی های لباس آتش نشانان - ایمن عارفی
لباس کار آتش نشانی

لباس کار آتش نشانی


ویژگی های لباس آتش نشانان

آتش نشانی یکی از شغل های سخت و پر خطر است و افراد داوطلب در این حوزه جان بر کف و آماده ی خدمت می باشند. اما برای در امان ماندن و محافظت از آتش نشانان نیاز به لباس آتش نشانی با ویژگی های خاص است که آن ها را تا حد زیادی از زبانه های آتش در عملیات ها محافظت کند. در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در مورد لباس کار آتش نشانی بیان کنیم.

البته این موضوع را نیز نباید فراموش کنید که مردم با کپسول آتش نشانی مناسب منازل خود می توانند در حادثه های کوچک کمی کمک حال آتش نشانان باشند و آن ها را خیلی کم از خطرهای احتمالی دور کنند.

لباس کار آتش نشانی

آتش نشانان نیازمند لباسی هستند که آتش سبب سوختن آن نشود و برای این افراد خطر آفرین نباشد. به همین دلیل لباس آتش نشانی را از جنس الیاف نسوز می سازند تا امنیت آن بیشتر شود.

از دیگر ویژگی های لباس آتش نشانان مقاوم بودن آن ها در برابر بریده شدن و پاره شدن است. زیرا در صورت پاره شدن آتش به لباس های زیرین آتش نشانان زبانه می کشد.

با توجه به انجام عملیات در شرایط مختلف آب هوایی لازم است تا لباس آتش نشانی در محافظ برابر نفوذ آب و رطوبت باشد تا سبب وارد آمدن صدمه به بدن آتش نشانان نباشد.

وجود چند ویژگی در لباس کار آتش نشانی ممکن است سبب سنگین شدن آن شود اما در صورتی که لباس برای این افراد سنگین باشد فعالیت برای آن ها دشوار خواهد بود.

به همین دلیل باید از الیاف سبک تر و داشتن تمام ویژگی ها در کنار هم در ساخت لباس آتشنشانان استفاده شود.

حوادث و اتفاقات

حوادث ممکن است در هر ساعت از شبانه روز رخ دهد به همین خاطر لازم است تا از نوار های شب رنگ در طراحی لباس آتش نشانی استفاده شود. این اتفاق می تواند از حوادث جبران ناپذیر دیگر برای این عزیزان جلوگیری کند.

داشتن یک لباس کار با تمام خصوصیات گفته شده ممکن است سخت باشد و سبب تعرق آتش نشانان در هنگام فعالیت شود. به همین دلیل در بخش داخلی لباس آن ها از یک نوع پارچه ای استفاده می شود که خاصیت ضد تعریق دارد و هوا را به جریان در می آورد.

بهتر است لباس آتش نشانان را در سایز های مختلف آماده کنند تا هر فردی با هر قد و هیکلی بتواند از آن استفاده کند. آستین لباس آتش نشانی باید بر روی مچ آتش نشانان قرار گیرد تا از سوختگی این قسمت جلوگیری به عمل آید.

وجود کپسول آتش نشانی مناسب منازل بسیار ضروری و مهم می باشد و حتما باید در خانه ها و ساختمان ها وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید درباره: لوازم آتشنشانی شامل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

لباس آتش نشانی شامل چیست؟

لباس آتش نشانان می تواند به صورت یک سره و یا جدا از هم باشد. لباسی که به صورت جدا پوشیده می شود شامل اورکت و شلوار است. اورکت ها معمولا بلند تر طراحی می شوند تا بتوانند پوشش خوبی را بر روی بدن آتش نشانان ایجاد کنند.

در دوخت این لباس های از پارچه های سه لایه استفاده می شود. لایه داخلی را از جنس پارچه گورتکس می سازند که سبب کاهش تعرق می شود. استفاده از لایه ای از الیاف نسوز در لباس آتش نشانی نیز سبب جلوگیری از حوادث سوختگی می شود.

تمامی لباس های آتش نشانان باید از نشان استاندارد مخصوص لباس آتش نشانی برخوردار باشند تا از با کیفیت بودن آن ها اطمینان حاصل شود.

داشتن این لباس برای آتش نشانان سبب می شود تا امنیت جانی آن ها تا حد زیادی در عملیات های مختلف تامین شود و بسیاری از حوادث از این افراد دور شوند.

رنگ لباس آتش نشانان متفاوت است و به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، طوسی، سرمه ای و … می باشد. افرادی که در دل آتش عملیات انجام می دهند لباس هایی به رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند. آتش نشانان پشتیبان معمولا لباس هایی به رنگ طوسی و سرمه ای می پوشند.

آتش نشانانی که عملیات در آتش را انجام می دهند لباس هایی بسیار پیشرفته تر دارند. حداکثر ایمنی در لباس این افراد وجود دارد تا تمام قسمت های بدن آن ها را پوشش دهد.

شما بسیار راحت می توانید یک کپسول آتشنشانی تهیه کنید و بعد از استفاده می توانید کپسول آتش نشانی مناسب منازل خود را تمدید کنید و با خیال راحت در زمان آتش سوزی از آن استفاده کنید.

لباس کار آتش نشانی

لباس کار آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید