استرس در شغل آتش نشانی -  استرس در شغل آتش نشانی - ایمن عارفی
 استرس در شغل آتش نشانی

 استرس در شغل آتش نشانی


 استرس در شغل آتش نشانی

آتش نشانی یکی از شریف ترین شغل ها در سر تا سر جهان می باشد که خطرات زیادی دارد و بدون شک هر فردی که در شغل شریف آتش نشانی زحمت می کشد، نوعی از خود گذشتگی را به خرج می دهد. استرس در شغل آتش نشانی یکی از مسائل مهمی است که می خواهیم به بررسی آن بپردازیم. (شارژ کپسول آتش نشانی)

همانطور که گفتیم شغل آتش نشانی خطرات زیادی دارد و این خطر ها و ریسک های بالا نیز در ادامه خود، استرس و فشار تولید می کنند. آتش نشان ها جزو افرادی از جامعه هستند که به غیر از استر س ها و فشار های خانوادگی، مالی و … استرسی جدی را در شغل خود می چشند و همین نکته است که این شغل را شریف تر جلوه می دهد.

برای آتش نشان ها شرایط باید طوری فراهم شود که کمترین استرس را متحمل شوند زیرا شغل مهمی دارند و ممکن است آن  استرس باعث لغزش در انجام کار شود و جان و مال یک انسان دیگر به خطر بیفتد.

منبع استرس:

استرس از منابع مختلفی به بدن انسان منتقل می شود که قصد داریم در ادامه مهم ترین منابع استرس را شناسایی کنیم و بدانیم که چنین نکاتی باعث استرس بیشتر آتش نشان ها می شود و بهتر است آتش نشان ها همواره زندگی آسوده تر و بی استرس تری را تجربه کنند.

همچنین بخوانید درباره: آشنایی با مسیولیت ها و کار آتش نشان ها

ناکامی:

ناکامی یکی از مهم ترین عواملی است که در بدن و روان انسان منجر به تولید استرس می شود. ناکامی زمانی رخ می دهد که انسان چیزی را بخواهد و برای رسیدن به آن تلاش بکند اما در نهایت به چیزی که می خواهد نرسد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

تحول:

تحولات در زندگی چه شیرین و چه تلخ ، ایجاد استرس می کنند و کنار آمدن با آن ها زمان بر می باشد و در هرصورت تغییر و تحول در زندگی منجر به هیجانی شدن افراد می شود.

فشار:

فشار زمانی اتفاق می افتد که یک فرد در زندگی مورد توقع های بیجا و زیادی قرار بگیرد و افراد از او توقعات زیادی داشته باشند و همین امر باعث شکل گیری فشار روی فرد می شود و فرد نمی تواند با تمرکزو آرامش به زندگی بپردازد و مدام باید ذهنش مشغول مسولیت های بیشماری باشد که به او محول کرده اند در حالی که توانایی انجام همهری آن ها را در خود نمی بیند.

به غیر از چند مورد مهمی که در بالا اشاره کردیم عوامل مختلف دیگری نیز می توانند ایجاد استرس کنند و استرس باعث می شود تا فرد در محل کار پرخاشگر و عصبی شود و با همکار هایش بحث و جدل داشته باشد،

تمرکز لازم را هنگام کار نداشته باشد و کار هایش را درست انجام ندهد، بدون آراستگی ظاهری در محل کار حاضر شود و توجهی به زیبایی خود نداشته باشد که این امر نشان دهنده ی نا امیدی و افسردگی و عدم اعتماد به نفس می باشد که همگی استرس زا هستند.

همچنین فردی که استرس زیادی در زندگی متحمل می شود، در محل کار خسته ظاهر می شود و دائما احساس کسالت و خواب می کند و رغبتی به کار کردن ندارد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

اکنون شما حساب کنید تمام این عوامل در زندگی یک فرد وجود داشته باشد و آن فرد نیز آتش نشان باشد! قطعا فشار  و استرس دو برابر خواهد شد.  استرس در شغل آتش نشانی می تواند مرگ بار ظاهر شود.

 استرس در شغل آتش نشانی

استرس در شغل آتش نشانی

نتیجه

پس چه بهتر که برای آتش نشان ها همواره شرایط در محل کار آرام باشد تا آن ها استرسی را متحمل نشوند و هنگام انجام ماموریت های حیاتی دچار مشکل  و اشتباه نشوند چون یک اشتباه جزئی در آتش نشانی می تواند منجر به یک فاجعه ی بی برگشت شود.

جدای از این ها خود آتش نشان ها نیز باید توجه داشته باشند که در زندگی شخصی نیز مدیریت کافی داشته باشند و به عوامل استرس زا اجازه ی ورود به زندگی شان را ندهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید