بررسی نقش ایستگاه های آتش نشانی و آتش نشان ها در مدیریت بحران - ایمن عارفی
آتش نشان ها در مدیریت بحران

آتش نشان ها در مدیریت بحران


بررسی نقش ایستگاه های آتش نشانی و آتش نشان ها در مدیریت بحران

شغل آتش نشانی جزو شغل هایی تلقی می شود که مدیریت بحران در آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اصلا آتش نشان ها در مدیریت بحران باید کاملا حرفه ای عمل کنند. همانطور که می دانید آتش سوزی یک اتفاق فاجعه گونه می باشد که سختی ها، مصائب و مشکلات فراوانی را به بار می آورد و موجب اتفاقات ناگوار زیادی و ضرر های مالی و جانی فراوانی می گردد. آتش نشان ها علاوه بر سرعت عمل بالایی که باید در کارهایشان داشته باشند، موظف هستند که در مسله ی مدیریت بحران نیز کاملا حرفه ای عمل کنند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

آتش سوزی خود یک بحران بزرگ است که نیاز به مدیریت دقیق و کارامدی دارد. در ادامه می خواهیم عوامل تاثیر گذار در مدیریت بحران آتش سوزی را باهم بررسی کنیم:

تراکم جمعیت:

شهر ها و شهرستان هایی که از جمعیت زیادی برخوردارند و پر جمعیت هستند بیشتر از شهر های کم جمعیت در معرض آتش سوزی و چنین بحران هایی قرار دارند.

بنابراین جمعیت یک عامل مهم و کلیدی در چگونگی استقرار ایستگاه های آتش نشانی و چون کاهش ضرر های انسانی مهم ترین و اصلی ترین هدف اطفای حریق به شما ر می رود ،

میزان و نحوه ی پراکنده شدن جمعیت از منطقه اهمیت زیادی دارد که همه ی این عوامل به مدیریت بحران صحیح آتش نشان های مستقر در ایستگاه بر می گردد.

که با مدیریت صحیح بحران می توانند جلوی فاجعه های انسانی و مرگ و میر و جراحات انسانی را بگیرند تا درصد کمتری یا هیچ کس دچار سوختگی نشوند.

همچنین بخوانید درباره: کوله پشتی واتر میست

ترافیک:

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روند مدیریت آتش نشان ها در مدیریت بحران تاثیر می گذارد ترافیک های جاده ای می باشد.

اگر خیابان دارای عرض کمی باشد و ترافیک زیادی نیز داشته باشد قطعا آتش نشان در امر مدیریت بحران دچار اختلال شده و دیر به مقصد می رسد که همین امر باعث دو چندان شدن بحران و ضرر های مالی و جانی زیادی می شود. (شارژ کپسول آتش نشانی)

به همین دلیل است که آتش نشان ها یک آژیر خطر به همراه خود دارند تا در مواقع شلوغی و ترافیم آژیر را روشن کرده و اهالی خیابان را از وقوع یک بحران با خبر کنند تا به آن ها راه داده شود

و ماشین آتش نشانی به سلامت عبور کند و به مقصد برسد تا هرچه زودتر آتش بحران را خاموش کند و از آسیب رسیدن به افراد و مال و وسایل آن ها جلوگیری بکند.

کاربری های اراضی:

مناطق مسکونی همواره بیشتر از سایر مکان ها مستعد آتش سوزی هستند و اگر ایستگاه آتش نشانی در نزدیک آن مکان نباشد باعث وقوع بحران شدیدی می شود دیگر مکان های مهمی که مستعد آتش سوزی هستند

و در صورت ایجاد حریق ضرر های زیادی به صاحبانشان وارد می کنند کارخانه ها و هایپر مارکت ها هستند که علاوه بر ضرر های مالی فراوان به علت تراکم جمعیت بالا در این مکان ها و وجود کارگران متعدد و مشتریان متعدد جان همه ی افراد به خطری جدی می افتد.

مدیریت بحران در آتش نشانی امری مهم است و آتش نشان ها باید علاوه بر آگاهی لازم از کاری که انجام می دهند استرس خود را کاهش داده و با روانی آسوده به شغل شریفشان بپردازند چون این شغل به هیچ وجه شوخی بردار نبوده

و یک اشتباه سهوی می تواند هزاران ضرر مالی و جانی به بار بیاورد پس مدیریت بحران همانطور که به عوامل بیرونی بستگی دارد عوامل درونی و درون آرام و بدون تشویش آتش نشان را نیز می طلبد تا با خیالی راح به اطفا حریق بپردازد و مشکلی پیش نیاید. (شارژ کپسول آتش نشانی)

آتش نشان ها در مدیریت بحران

آتش نشان ها در مدیریت بحران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید