کوله پشتی واتر میست - کوله پشتی واتر میست - ایمن عارفی
کوله پشتی واتر میست

کوله پشتی واتر میست


کوله پشتی واتر میست

شغل آتش نشانی یکی از ریسک پذیر ترین شغل ها می باشد. شاغلان مشغول در این شغل همواره در معرض خطر های گوناگونی قرار دارند و به همین علت باید از لوازم مخصوص خود استفاده کنند تا امنیت کافی برای آن ها فراهم گردد. یکی از لوازم مهم این شغل کوله پشتی واتر میست می باشد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

اساس کار سیستم واتر میست مطابق بر تولید غبار آب می باشد و حالتی مثل حالت مه تولید می کند. در واقع ذراتی مثل ذرات آب در هوا تولید می کند. در این سیستم غبار آب با فشار بسیار بالایی در هوا پخش می شود و به علت فشار بالا ذرات آب را مه مانند در هوا پخش می کند.

کاربرد کوله پشتی واتر میست:

آب مایه ی حیات است و کاربرد بسیار زیادی دارد. آب جزو یکی از تاثیرگذار ترین ترکیبات در هر اقدام و دستاوردی می باشد و فواید بسیار زیادی دارد.

از آب برای اطفاء حریق نیز استفاده می شود در واقع می توان قطرات آب را یکی از تاثیر گذار ترین مقوله ها در خاموش کردن آتش دانست.  این کوله پشتی با پخش ذرات آب باعث خاموش شدن آتش می شود.

کارکرد کوله پشتی واترمیست:

در سیستم واتر میست آب با فشار بسیار بالایی تولید و در شبکه توزیع می شود و این فشار بالای تولید شده باعث تخلیه آب از نازل به صورت ذرات بسیار ریز می باشد و به دلیل تبدیل شدن به پودر در فضا به صورت کامل پخش می شود. (شارژ کپسول آتش نشانی)

قطر این ذرات در سیستم بین ده تا ۱۰۰ میکرون می باشد. و کوچک بودن ذرات آب باعث می شود که فضای اطراف حریق را به خوبی پوشش دهند و مانع رسیدن اکسیژن به آتش و افزایش آتش سوزی شوند. آب خاصیت خفه کنندگی پیدا کرده و خاصیت سرد کنندگی و جذب حرارت آب بسیار بیشتر  از آب در حالت عادی می شود یعنی تقریبا حدود ۱۷۰۰ برابر بیشتر.

مهم ترین خاصیت واتر میست این است که برخلاف آب سنگین نیست و روی اجسام باقی نمی ماند و باعث خیس شدن اجسام نمی شود و هیچ آسیبی به وسایل نمی رساند.

همچنین بخوانید درباره: آشنایی با خصوصیات شلنگ آتش نشانی

ویژگی ها و محل های قابل استفاده ی واتر میست:

نه تنها از واتر میست می توان در پایگاه های آتش نشانی استفاده کرد ، بلکه می توان از این وسیله ی کاربردی در محیط هایی مثل هتل ها ، زستوران ها ، آپارتمان ها ، شرکت ها ، ادارات ، هایپر مارکت ها ، کتابخانه ها ، قسمت تجهیزات کنترلی هواپیما ها ، حفاظت از کشتی ها ، اتاق های کامپیوتر  و… استفاده کرد.

و به وسیله ی آن از بروز آتش سوزی گسترده جلوگیری کرد و در مواقع آتش سوزی به خوبی با آتش مقابله کرد.

از ویژگی های مهم و کلیدی سیستم واتر میست این است که علاوه بر اینکه هیچ آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد نمی کند ، بلکه هیچ ضرری برای لایه ازون نیز ندارد. در واقع این سیستم جزو یکی از دوست داران محیط زیست به شمار می آید . (شارژ کپسول آتش نشانی)

کوله پشتی واتر میست وزن بسیار پایینی دارد و به همین دلیل حمل و نقل آن بسیار آسان و بدون زحمت می باشد و دارای نازل دو جهته آب و اسپری نیز هست.

این دستگاه مناسب برای اطفاء حرق شهری و جاده ای بوده و قابلیت اطفایی معادل ۵۰ لیتر آب دارد و ۹۰ درصد موادی که صرف اطفاء شده اند ، به هدر نمی روند.

این محصول قابلیت استفاده به صورت واترمیست یا کف را به صورت همزمان داراست و دارای عملکرد بسیار آسانی می باشد که در موقعیت های اورژانسی مثل آتش سوزی بتوان از آن به آسانی استفاده کرد تا وقت گرفته نشود.

کوله پشتی واتر میست

کوله پشتی واتر میست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید