علت آتش سوزی در مدارس - علت آتش سوزی در مدارس و پیشگیری از آن - ایمن عارفی
علت آتش سوزی در مدارس

علت آتش سوزی در مدارس


علت آتش سوزی در مدارس و پیشگیری از آن

آتش سوزی یکی از ناگوار ترین اتفاقات می باشد که ممکن است برای انسان ها رخ دهد. آتش سوزی در مدارس بدترین اتفاقاتی است که می تواند در تاریخ زندگی یک دانش آموز رخ دهد. پس باید علت آتش سوزی در مدارس را پیگیری کرده و به پیشگری از آن نیز بپردازیم تا این اتفاق تلخ و ناگوار رخ ندهد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

در طول تاریخ دانش آموزان زیادی بودند که قربانی آتش سوزی مدارس شدند و مدارس زیادی بودند که بابت این اتفاق تلخ خاکستر شدند. در واقع یکی از رایج ترین آتش سوزی ها آتش سوزی مدارس بود.

علل آتش سوزی در مدارس:

یکی از شایع ترین دلایل آتش سوزی در مدارس استفاده از بخاری های گازی و نفتی می باشد که هر کدام به طریقی منجر به آتش سوزی و رخ دادن یک فاجعه ی انسانی می شوند.

بخاری نفتی: بخاری های نفتی اتصال به لوله گاز شهری ندارند و با نفت کار می کنند و لوله ی آن ها با دست جایگذاری می شود. اگر فردی برخورد به این بخاری ها داشت یا کاغذ و زباله ای در بخاری های نفتی می انداخت ممکن بود که آتش سوزی رخ دهد.

جدای از آن اگر لوله ی بخاری درست جایگذاری نمی شد تمام بخار های حاصل از سوختن نفت در فضای کلاس باقی می ماند و اشباع شدن کربن دی اکسید منجر به آتش سوزی می شد.

بخاری گازی: بخاری های گازی با سوختن گاز کار می کنند اما آن ها نیز مانند بخاری های نفتی دارای لوله هستند و ممکن است لوله به خوبی گاز را به بیرون منتقل نکند و فضا را پر از گاز بکند و باعث خفگی و آتش سوزی شود.

در روستاها ی دور افتاده که امکانات مدارس کمتر باشد این خطر بیشتر وجود دارد زیرا هیچ گونه رسیدگی وجود ندارد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

اصول پیشگیری از آتش سوزی در مدارس:

لوله تر آب آتشنشانی:

شبکه لوله کشی آب آتشنشانی باید در داخل ساختمان مدرسه قرار داشته باشد. در حالت عادی آب در درون لوله ها جریان داشته و به تلمبه خانه متصل است یا حداقل تعبیه یك شلنگ مناسب با فضای مدرسه كه مادام به یك شیر آب نصب باشد.

لوله خشک آب آتشنشانی:

شبكه لوله كشی آب آتش نشانی در داخل ساختمان است كه در حالت عادی درون لوله ها آب جریان ندارد و فاقد تلمبه خانه در مسیر است.

در موقع اضطراری خودروهای منبع دار آتش نشانی از طریق دهانه ورودی شبكه كه در بیرون ساختمان و مجاور در ورودی تعبیه می شود از آن برای اطفای حریق استفاده می كنند.

همچنین بخوانید درباره: كپسول ۵۰ كيلوگرم واترميست

عدم استفاده از بخاری های نفتی و گازی:

بهتر است که حتی الامکان از بخاری های نفتی و گازی استفاده نکنید زیرا این بخاری ها در مدرسه خطر زیادی دارند و امکان هرگونه فاجعه ای با این بخاری ها وجود دارد. می توان بجای بخاری های نفتی و گازی از بخاری های برقی که امنیت بیشتری دارند استفاده کرد.

استفاده از پکیج و رادیاتور:

امن ترین اقدامی که در مدارس می توان انجام داد استفاده از پکیج و رادیاتور است در واقع شوفاژ ها هیچ گونه خطری مبنی بر آتش سوزی ندارند و امنیت دانش آموزان را صد در صد تامین می کنند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

حتی دانش آموز با برخورد فیزیکی به شوفاژ نیز دچار هیچ آسیب و سوختگی نخواهد شد. پس بهتر است همه ی مدارس از پکیج ها برای سیستم گرمایشی خود استفاده کنند.

بهتر است که همواره امنیت دانش آموزان خود را فراهم کنید تا خدایی نکرده با آتش سوزی اتفاق تلخ و ناگواری رخ ندهد و دچار ضرر های جانی و مالی نشوید. سلامت دانش آموزان در مدارس مهم ترین نکته ای است که باید آن را پاس داشت.

علت آتش سوزی در مدارس

علت آتش سوزی در مدارس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید