لباس آتش نشان ها - لباس آتش نشان ها - ایمن عارفی
لباس آتش نشان ها

لباس آتش نشان ها


لباس آتش نشان ها

شغل آتش نشانی جزو معدود شغل هایی است که خطرات زیادی را با خود به همراه دارد و دارای ریسک بسیار زیادی می باشد. آتش نشان ها موظف اند برای اطفای حریق و خاموش کردن آتش به دل شعله های آتش بروند و آن را خاموش کنند تا جان و مال انسان ها به خطر نیفتد. خب قطعا چنین شغلی با چنین ریسک و خطر بالایی، لباس کار خاص و مخصوص خود را می طلبد. لباس آتش نشان ها جزو خاص ترین پوشش های کاری در سطح جهان می باشد که امروز قصد داریم به آن بپردازیم. با ما همراه باشید. (شارژ کپسول آتش نشانی)

طراحی لباس ایمنی آتش نشان ها:

آتش نشان ها همواره در موقعیت های سخت و خطرناکی به سر می برند و باید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات در اختیار آن ها قرار بگیرد. یکی از همین مهم ترین تجهیزات نیز لباس مناسب و با کیفیت است.

در واقع طراحی لباس آتش نشانی باید جوری باشد که در برابر آتش و برای خاموش کردن حریق کمترین آسیب را ببیند و در واقع نسوز باشد.

باید دقت بسیار شود تا آتش به هیچ وجه از لباس عبور نکند و به پوست بدن نرسد زیرا فاجعه ای جانی رخ می دهد و جان آتش نشان به خطر می افتاد.

به همین دلایل، برای تهیه ی لباس های آتش نشانی از پارچه های نسوز استفاده می شود. لباس های آتش نشان ها معمولا عبارتند از : کت و شلوار مخصوص که به آن لباس عملیاتی نیز گفته می شود،

شلوار مخصوص، دستکش و چکمه ی عملیات و کلاه ایمنی که تمامی این ها باید دارای بهترین ایمنی و کیفیت در برابر آتش باشند. رعایت استاندارد ها نیز در تهیه ی لباس های آتش نشانی امری ضروری و مهم است که باید به آن توجه لازم شود.

همچنین بخوانید درباره: علت آتش سوزی در مدارس و پیشگیری از آن

جنس لباس های آتش نشانی :

داشتن یک لباس که دارای ایمنی کافی باشد و از آتش نشان در برابر آتش محافظ لازم را داشته باشد، امری مهم و ضروری است.

به همین دلیل جنس پارچه های مخصوص دوخت لباس های آتش نشانی از مواد مخصوصی تهیه می شوند تا هم در برابر حرارت مقاوم باشند و هم از آتش نشان در برابر آتش سوزی محافظت کنند. (شارژ کپسول آتش نشانی)

نومکس، پارچه ‌ای نسوز و با کیفیت است که در مقابل آتش و حرارت بسیار مقاوم است، این پارچه از ترکیب پلیمر پلی‌آمید آروماتیک است که تا دمای ۳۷۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت دارد و نمی سوزد.

این پارچه، در مقابل مواد شیمیایی، اسید و قلیا از مقاومت بسیار بالا و قابل توجهی برخوردار است. ست کامل لباس های آتش نشانی، شلوار و کت است که به صورت دو تیکه طراحی شده است و به آسانی بر روی لباس فرم آتش نشان پوشش داده می‌ شود.

این لباس ضد حریق، از ۳ نوع لایه محافظتی تشکیل شده است  که در ادامه شما را با این سه لای یه محافظتی آشنا می کنیم:

لایه خارجی:

خارجی ترین لایه ی لباس آتش نشان ، از جنس الیاف نسوز نومکس و کوالر است.

لایه عایق حرارتی:

لایه عایق و عمیق حرارتی به تامین مقاومت لباس در برابر شعله، حرارت و سایش اهمیت می دهد و به این امور می پردازد و از نفوذ گرمای بیرون به داخل لباس تا حد امکان جلوگیری می‌کند.

لایه عایق رطوبت :

این لایه عایق رطوبت تنفس پذیر است و باعث خروج بخار بدن آتش نشان می شود و نکته ی مهم آن این است که از نفوذ مایعات و آب به بدن نیز جلوگیری می کند در واقع این لایه از لباس های آتش نشانی نوعی لباس ضد آب می سازد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

همانطور که توضیح دادیم لباس های آتش نشانی شرایط خاص خود را دارند و لباس های مخصوص با عایق بندی ها و لایه بندی های ایمنی متفاوت هستند.

لباس آتش نشان ها

لباس آتش نشان ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید