پیشگیری از وقوع آتش سوزی - نحوه پیشگیری از وقوع آتش سوزی 2 - ایمن عارفی
پیشگیری از وقوع آتش سوزی

پیشگیری از وقوع آتش سوزی


عوامل آتش سوزی خانه هر چه که باشد، با شناخت بیشتر می‌توانیم از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری کنیم. هنگامی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد، با ترسیدن ما ممکن است همه چیز بدتر شود. (کپسول اتش نشانی مناسب منزل)

در این صورت، آتشِ شعله‌ ور پخش شده و در عرض چند دقیقه می‌تواند خانه را تخریب کند. آتش سوزی خانه ، همه افراد آن خانه را به‌خطر می اندازد.

حتی آتش‌سوزی‌های کوچک که به سرعت خاموش می‌شوند، اغلب منجر به خسارات بسیار زیادی می‌شوند.

داشتن یک بیمه نامه مناسب برای کمک به کاهش خسارات مالی ناشی از آتش‌سوزی در خانه ضروری است. با این حال، بهتر است که در وهله اول عوامل آتش‌سوزی خانه را شناسایی کنیم.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

بررسی ماشین خشک‌کن:

اگر در خانه دستگاه خشک‌کن گازسوز دارید بهتر است آن را هرساله مورد بازرسی قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که تمام اتصالات آن امن هستند.

مهم نیست که چه خشک‌ کنی داشته باشید اما تمیز کردن پرزهای گیرکرده در آن می‌تواند خطر بروز حریق در خانه را کاهش دهید.

چک کردن کابل‌های اتصال:

برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه و بروز حریق باید به‌طور منظم وضعیت کابل‌ها موردبررسی قرار گیرد. مراقب سیم‌های فرسوده باشید.

سیم‌های فرسوده باید بلافاصله تعمیر و یا جایگزین شوند. سیم‌های برق می‌توانند گرما تولید کنند بنابراین نباید آن‌ها را زیر فرش یا بین مبلمان و دیوار قرار دهید.

ذخیره‌ سازی مواد اشتعال‌ زا:

بسیاری از پاک‌کننده‌های موجود در خانه و محصولات آرایشی مانند کرم اصلاح و اسپری مو قابل اشتعال هستند. برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه و بروز حریق باید این محصولات را از گرما و همچنین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دورنگه دارید. (کپسول اتش نشانی مناسب منزل)

یک مکان خنک و تاریک را برای نگهداری محصولات قابل اشتعال تعیین کرده و مطمئن شوید که همه‌ی افراد خانواده از محل دقیق آن‌ها اطلاع دارند و بعد از استفاده آن‌ها را در محل مخصوص خود قرار می‌دهند.

استفاده از اسپرینکلرهای اتوماتیک

اسپرینکلر اتوماتیک ابزاری برای کنترل و اطفای حریق به صورت اتوماتیک است. این ابزار در مراحل اولیه آتش سوزی، آن را کنترل کرده و در نهایت اطفا می‌کند.

براساس الزامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر از ۲۳ متر باید به طور کامل تحت پوشش سیستم‌های اطفای حریق برپایه اسپرینکلر شوند.

اسپرینکلرها دارای یک جزء حساس به حرارت (شیشه‌ای یا فلزی) هستند. این عضو حساس به گونه‌ای ساخته شده است که در دمای خاصی جریان آب پشت اسپرینکلر را آزاد کرده و با پاشیدن آب روی حریق شروع به کنترل و اطفای آن می‌کند.

اسپرینکلرها هرگز با دود فعال نمی‌شوند. برخلاف تصور عموم، همه اسپرینکلرها باهم فعال نمی‌شوند. بلکه فقط نزدیک‌ترین اسپرینکلر به محل حریق فعال شده و به کنترل و اطفای حریق می‌پردازد.

آمارهای شگفت انگیزی از اسپرینکلرها و موثر بودن آن ها در کنترل و اطفای حریق وجود دارد. براساس منابع معتبر بین‌المللی، eighty five% آتش سوزی‌ها فقط با یک اسپرینکلر کنترل و اطفا شده است.

هزینه اسپرینکلرها نیز برخلاف باور عموم، هزینه‌ای معقول و مقرون به صرفه است. این هزینه شاید با موکت کردن آپارتمان شما برابر باشد!

اسپرینکلرها حتی وقتی شما در مسافرت به سر می‌برید، به صورت تمام وقت مامور تامین ایمنی حریق ساختمان شما هستند.

در نهایت اسپرینکلرها برای خاموش کردن حریق آب بسیار کمتری نسبت به سایر سامانه‌های اطفای حریق مصرف می‌کنند. (کپسول اتش نشانی مناسب منزل)

خاموش کننده‌ آتش نشانی

مطابق بخش three الزامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی که به خاموش کننده‌های دستی اختصاص دارد، در هر طبقه از انواع ساختمان‌ها باید حداقل یک خاموش کننده آتش نشانی یا کپسول آتش نشانی قرار داده شود.

خاموش کننده‌ها انواع مختلفی دارند. مثلا خاموش کننده ABC آریا کوپلینگ می‌تواند برای سه کلاس حریق A ، B و C مورد استفاده قرار گیرد.

پس هنگامی که حریق از نوع B یا C باشد، شما نمی‌توانید از هوزریل‌ها استفاده کنید بلکه با استفاده از کپسول آتش نشانی ABC می‌توانید به راحتی حریق را در لحظات اول خاموش کنید.

نکات بیشتر در مورد پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه

بهترین راه برای اطمینان از حفاظت از آتش در وهله اول پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه است.

نصب حسگر هشدار دود، عدم استعمال دخانیات در خانه، تعویض کابل‌ ها و سیم‌ های برق فرسوده‌ی خانه، ایجاد طرح فرار از خانه در هنگام آتش‌ سوزی، دور نگه‌ داشتن وسایل آتش‌ زا چون فندک و کبریت از دسترس کودکان،

خاموش کردن شمع در زمان خواب یا زمان خروج از منزل، چک کردن تمام وسایل گرمایشی و خاموش بودن اجاق‌گاز هنگام ترک منزل، بررسی سالانه تمام وسایل گرمایشی و سیستم‌های هشدار دود و اطمینان از صحت کارکرد آن‌ ها،

در نظر گرفتن حفاظ برای شومینه جهت جلوگیری از پرتاب شدن جرقه‌های آتش به بیرون از آن و بسیاری از روش‌های دیگر که می‌توانند از کوچک‌ترین گام‌ها در جهت پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه و بروز حریق در خانه باشند. (کپسول اتش نشانی مناسب منزل)

پیشگیری از وقوع آتش سوزی

پیشگیری از وقوع آتش سوزی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید