صفت برتر یک آتش نشان - چند صفت برتر یک آتش نشان 2 - ایمن عارفی
صفت برتر یک آتش نشان

صفت برتر یک آتش نشان


صفت برتر یک آتش نشان_  آتش نشانی شغلی سخت و زیان آور همراه با هیجان و طعم شیرین نجات زندگی دیگران است. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. (شارژ کپسول آتش نشانی)

این شغل چالش برانگیز و در عین حال پاداش آور است زیرا نجات جان و محافظت از اموال برای جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

در همه کشورها سازمان آتش نشانی وجود دارد که وظیفه مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف را برعهده دارد. در ایران اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر تبریز ایجاد شد. آتش نشانی ها زیر نظر شهرداری کار می کنند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

شغل آتش نشانی چیست؟

شغل آتش نشانی برای مقابله با آتش، کنترل و اطفاء حریق، نجات مصدومان حوادث و رساندن مراقبت‌های پزشکی فوری به آنان و سایر خدمات اضطراری بوجود آمده است. (صفت برتر یک آتش نشان)
آتش نشانی شغلی سخت و در عین حال خطرناک است اما هدف آن بسیار ارزشمند و والا است چرا که افراد در این شغل از سلامت مردم و جان و مال آن‌ها محافظت می‌کنند.
سازمان آتش نشانی در همه کشورها وجود دارد. این سازمان زیر نظر شهرداری هر شهر کار می‌کند.(شارژ کپسول آتش نشانی)

شکیبایی

ساعت کاری آتش نشان ها، طولانی و پر از استرس است. ممکن است استرس آنها ساعتها و حتی روزها به طول انجامد. آنها نمی توانند صبور نباشند چرا که ناشکیبایی باعث بروز خشم و نفرت می شود و این خصوصیات در ابتدا باعث نابودی گروه و سپس نابودی کل سازمان خواهد شد.

ایثار

ایثار بدین معنا است که شما هر چیزی را که برای خود می پسندید برای دیگران نبز بپسندید و به همان میزان به رفاه حال دیگران اهمیت بدهید. یک آتش نشان در سازمانی کار می کند

که هدف اصلیش خدمت به مردم و حفاظت از جامعه است. آتش نشان ها حاضر ند داوطلبانه خدمت کنند. برای مثال اگر کار در شیفت شب اختیاری باشد آیا شما حاضر هستید شب ها سر کار بروید؟(شارژ کپسول آتش نشانی)

فداکاری

ایثارگری به معنای این است که شما به همان اندازه که در حفظ سلامتی خود تلاش می کنید به همان اندازه درگیر بهزیستی دیگران باشید کسانی که این ویژگی را دارند داوطلب می شوند که وقت خود را برای این اهداف ارزشمند  بگذرانند. (صفت برتر یک آتش نشان)

آنها تمایل طبیعی برای کمک به دیگران و روحیه فداکاری دارند. آنها همچنین تمایل دارند کسانی باشند که ما آنها را شجاع بدانیم چون آنها برای کمک به دیگران مایل به پذیرش خطرات هستند.

و شما بعنوان مأمور آتش نشانی بخشی از سازمانی خواهید بود که هدف اصلی آن خدمت و محافظت از جامعه است.

آمادگی جسمانی

یکی از مهمترین جنبه های شغلی یک  آتش نشانان استحکام و چابکی بالاتر از حد متوسط ​​می باشد. بسیاری از کارکردهای شغلی بدون حفظ سطح آمادگی جسمانی بالا به سادگی قابل انجام نیستند.

سلامتی و تناسب اندام یک بخش اساسی در کارآتش نشانی است. شاید آمادگی جسمانی اساسی ترین ویژگی یک آتش نشان باشد.

صداقت

نیاکان آتش نشانی ما میراث طولانی اعتماد و احترام را در حرفه خود ایجاد کردند که ما باید همچنان از آن حمایت کنیم. شهرت یک آتش نشان به قابل اعتماد بودن و شخصی که همیشه در هر شرایطی می توانید به آن اعتماد کنید(شارژ کپسول آتش نشانی)

چیزی است که کلیه آتش نشانان وظیفه دارند در حفظ آن بکوشند. برای اینکه تیم آتش نشانی  بتواند عملکرد بهینه داشته باشد ، هر یک از اعضا باید به افراد مربوط به خدمه خود نیز اعتماد کنند. (صفت برتر یک آتش نشان)

آتش نشانان از هر نظر به یکدیگر متکی هستند. صداقت و اعتماد به نفس در پرسنل ضروری است. اصلی ترین دغدغه در سازمان آتش نشانی این است که ما افرادی را با نهایت صداقت استخدام کنیم.

سازمان دهی

آتش نشان ها باید بتوانند حجم بالایی از اطلاعات را در زمان کوتاه و تحت فشار های فیزیکی و روحی سازمان دهی کنند.

برونگرایی

یک آتش نشان باید توانایی برقراری ارتباط موثر با افراد را دارا باشد. آنها باید مهارت های ارتباط میان فردی بسیاری را کسب کنند.

مدیریت زمان

تمام وظایف یک آتش نشان تنها به اطفای حریق محدود نمی شود. برای اینکه آتش نشان موفقی باشید باید در مورد سیاست های شهری و تجهیزات، اطلاعات کافی داشته باشید و وظایف اجرایی خود را به خوبی انجام دهید.(شارژ کپسول آتش نشانی)

صفت برتر یک آتش نشان

صفت برتر یک آتش نشان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید