لباس آتش نشانی - انواع لباس آتش نشانی 2 - ایمن عارفی
لباس آتش نشانی

لباس آتش نشانی


بعد از آموزش و مهارت آتش نشان‌ ها، از مهم ترین موارد در این کار، لباس مناسب و ایمن است. عملیات و وظیفه آتش نشانان فقط اطفای حریق نیست و ممکن است شرایط سخت دیگری هم به وجود بیاید که آتش نشان‌ ها مجبور باشند به آن ورود کنند (کپسول آتش نشانی مناسب منزل)

و عملیات نجات را انجام بدهند. از این رو لباس‌ های آتش نشان‌ ها انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب شرایطی خاص است. باید جنس و طراحی این لباس‌ها به شکلی باشد که آتش نشان صدمه ای نبیند

و همچنین عمر و تداوم این لباس ها هم باید زیاد باشد، به خاطر استفاده از پارچه‌ های خاص در این لباس‌ ها، قیمت لباس‌ های آتش نشانی بالا است که هر سازمانی برای تهیه این لباس‌ ها بودجه‌ ای در نظر می‌ گیرد و بهتر است از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشند.

با ایمن عارفی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

انواع لباس‌های آتش نشانی

لباس عملیاتی تماس با آتش

این لباس برای ورود به آتش در نظر گرفته شده، در محیطی که لباس‌های معمول عملیات مبارزه با حریق کافی نیستند و آتش نشان برای انجام وظیفه خود نیاز دارد که با آتش تماس پیدا کند، از این لباس استفاده می شود.

این لباس شامل پنج قسمت می‌باشد که حداکثر ایمنی را برای آتش نشان فراهم می‌کند. کلاه خود، اورکت، شلوار، دستکش ساق بلند و پوشه کامل پا، در این لباس تعبیه شده است، (کپسول آتش نشانی مناسب منزل)

جنس خارجی این لباس از آلومینیوم فایرتکس و فایبر‌گلاس نسوز است که حرارت را تا حد زیادی از طریق انعکاس، بازتاب می دهد و همچنین لایه‌های داخلی این لباس از الیاف ضد گرما و حرارت ساخته شده است. این لباس هم در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد.

لباس عملیاتی ورود و عبور از آتش

این نوع از لباس هم مانند نمونه قبلی از الیاف نسوز و فایبر گلاس و آلومینیوم ساخته شده است. این لباس برای عبور از آتش ساخته شده

و مانند لباس قبلی امکان انجام عملیات و تماس با آتش را ندارد. طراحی این لباس سرهم و یا overal است که به همراه کلاه خود و دستکش ایمنی است.

ویژگی لباس کار یکسره ترگال آبی

ساده ترین نوع لباس کار یک تکه یا همان یکسره است که از تمام بدن از جمله تنه ی انسان به خوبی محافظت می کند.

این نوع لباس کار از جلو زیپ دار جهت راحتی کاربر هنگام استفاده و در قسمت بالا تنه دو جیب و نیز دو جیب دیگر در قسمت جلوی شلوار و یک جیب نیز پشت شلوار طراحی شده است.

این لباس از جنس پارچه ی ترگال و به رنگ آبی است که کشور تولید کننده ی آن ایران است و در سایزهای مختلفی در بازارها موجود هستند و وزنی معادل ۵۰۰ گرم دارند. (کپسول آتش نشانی مناسب منزل)

این لباس بسیار باکیفیت بوده و در برابر عوامل محیطی و شیمیایی بسیار مقاوم می باشد. کاربرد این لباس کار در کارهای صنعتی ، معماری و عمرانی ، راه سازی و غیره … می باشد.

لباس آتش نشانی عملیاتی مشکی

قبل از انجام هر کاری پوشیدن لباس ایمنی ضروری می باشد. لباس های آتش نشانی از بدن در صدمات ناشی از آتش سوزی های احتمالی حین انجام کار به خوبی محافظت خواهند کرد.

این لباس ها علاوه بر حفظ ایمنی و سلامتی باعث هماهنگی در محیط کار می شوند. لباس آتش نشانی عملیاتی مشکی از تولیدات کشور ایران بوده که برای جلوگیری از صدمات فرد تولید شده اند.

ویژگی لباس عملیاتی مشکی

این لباس عملیاتی آتش نشانی به رنگ مشکی بوده و به صورت دو تکه کت و شلوار طراحی شده و دارای محافظت در حرارت بالا به همراه لایه های محافظ داخلی می باشد.

این محصول دارای نوار های شب رنگی است که برای دید بهتر این نوارها را روی لباس قرار می دهند. همچنین دارای جیب و آستر بوده و برای صرفه جویی در زمان ، به وسیله ی زیپ باز و بسته می شود.

سر آستین های به صورت چسبی بوده است . همچنین در برابر آتش بسیار مقاومت نشان می دهد. این لباس عملیاتی دارای جنسی از پارچه ی کتان و سایزبندی مختلف می باشد. (کپسول آتش نشانی مناسب منزل)

لباس کار آتش نشانی برای عبور در محیط های دارای الکتریسیته

اگر محیطی که آتش نشان قرار است در آن عملیات انجام دهد، خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد، این لباس به صورت ایمن، الکتریسیته را به زمین انتقال می دهد.

لباس کار آتش نشانی برای محیط های مرطوب خطرناک

این لباس کار هم که به شکل اورال یا یکسره است، همچون لباس کار مقاوم در برابر الکتریسیته عمل می کند. این لباس کار دارای دستکش مخصوص، چکمه، و کلاه است که در محیط هایی که بخارات سمی و اسید های خطرناک وجود دارد، ایمن است.

لباس عملیاتی تماس با آتش

وقتی که برای اتفای حریق آتش شان حتما باید با آن تماس داشته باشد از این لباس استفاده می کنند. این پوشش دارای ۵ بخش بوده و بیشترین ایمنی را برای فرد به ارمغان می آورد.

کلاه خود، اورکت، شلوار، دستکش ساق بلند و پوشه کامل پا، در این لباس تعبیه شده است، جنس خارجی این لباس از آلومینیوم فایرتکس و فایبر‌گلاس نسوز است که حرارت را تا حد زیادی از طریق انعکاس، بازتاب می دهد

و همچنین لایه‌های داخلی این لباس از الیاف ضد گرما و حرارت ساخته شده است. این لباس هم در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد. (کپسول آتش نشانی مناسب منزل)

لباس آتش نشانی

لباس آتش نشانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهخرید